کد خبر : 14861 تاریخ : ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۹ دي - 09:22
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نجوا خبر مدعی شد؛ از فقر فرهنگی تا سلبریتی‌هایی که سواد رسانه‌ای ندارند! عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم گفت: نباید به سادگی از کنار این اغتشاشات عبور کرد بلکه باید به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار داد.

ابراهیم رضایی با تاکید بر ضرورت ریشه یابی اغتشاشات، به خبرنگار نجوا خبر گفت: ابتدا باید بین اعتراض و اغتشاش تفاوت قایل شویم. مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث شده کار به اعتراضات بکشد، فقر فرهنگی و نبود فرهنگ سازی است.

وی با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای گفت: بحث بعدی در ریشه یابی این اعتراضات که باعث تحریک بخشی از جامعه شد، تخلف و کمبود سواد رسانه‌ای در کشور است، واقعیتی تلخ که باید بپذیریم.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتارهایی که سلبریتی‌ها نشان داده و هنوز هم می‌دهند گفت: معضل فقر فرهنگی و نبود سواد رسانه‌ای برای سلبریتی‌ها و نخبگان بیشتر بوده زیرا مردم به اظهارات غلط آنها اعتماد کردند و هنوز هم می‌کنند.

وی گفت: متأسفانه بخشی از جامعه سلبریتی کشور، دروغ های بسیار بزرگ می‌گویند و بدلیل مقبولیت نسبی که در بین مردم دارند، تأثیرات مخرب بدی می‌گذارند.

رضایی سلبریتی‌ها را به دو بخش داخل نشین و خارج نشین تقسیم بندی کرد و گفت: شاید بخش خارج نشین سلبریتی‌ها مزدور دشمن باشند و اظهاراتی هدفمند و مخرب داشته باشند، اما موضع گیری های سلبریتی‌های داخلی ناشی از بی سوادی رسانه‌ای است.

وی از سلبریتی‌های داخل نشین خواست قبل از باور هر خبر و انعکاس آن، مطالعه درستی در آن زمینه داشته باشند و اخبار غیر واقع را تبلیغ نکنند؛ او ادامه داد: متأسفانه سلبریتی‌ها دروغ‌ها را در فضای مجازی باور می‌کنند و بدتر آنکه این دروغها را باز نشر می‌دهند و از آنها حمایت می‌کنند.

وی از مسئولان خواست در زمینه سواد رسانه‌ای و ترغیب مردم به بررسی اخباری که منتشر می‌شود، تلاش بیشتری کنند و گفت: باید کارهای جدی در کشور صورت بگیرد تا آنچه در فضای مجازی منتشر می‌شود، بسادگی باور نشود. مردم باید بدانند که یک خبر دروغ تا چه اندازه می‌تواند فضای کشور را ملتهب و در مسیر اهداف دشمنان باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه نمره دولت و تمامی دستگاه‌ها در زمینه سواد رسانه‌ای بسیار پایین است گفت: متأسفانه بدترین تاوان را بابت همین کم کاری های دولت در زمینه فرهنگ سازی و سواد رسانه‌ای می‌دهیم.