کد خبر : 14972 تاریخ : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۱ دي - 09:35
بابک صدرایی در گفتگو با نجوا خبر مطرح کرد؛ وزارت صمت نیازمند خانه تکانی اساسی‌ست / «وزیر صمت» یا وزیر خودروسازان؟! درخواست استیضاح مجدد وزیر صمت در حالی تقدیم هیات رئیسه مجلس شده که بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو معتقد است آنچه موجب گرانی افسارگسیخته خودرو در بازار شده، سیاست های اشتباه دولت و در راس آن وزیر صمت است.

به گزارش خبرنگار «نجوا خبر»؛ گرانی افسارگسیخته خودرو در ماه‌های گذشته، در حالی برای فاطمی امین، وزیر صمت دردسرساز شده که برای بار دوم درخواست استیضاح مجدد او تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

نماینده مرودشت با بیان اینکه محورهای استیضاحی برای فاطمی امین ثبت شده است، اعلام کرد که تعدادی از نمایندگان طرح استیضاح وزیر صنعت را امضا کرده و هنوز هم این درخواست در حال جمع آوری امضاست.

این در حالی است که تنها دو ماه از دور اول استیضاح فاطمی امین می‌گذرد و این بار وزیر صمت به دلیل گرانی خودرو می‌بایست پاسخ‌گوی بلبشوی قیمت‌ها در بازار باشد.

سود واردات خودرو در جیب خودروسازان

رشیدی کوچی، نماینده مرودشت به اهمیت واردات خودرو اشاره کرده و گفته آیین نامه واردات خودرو به گونه‌ای از سوی دولت و در رأس آن وزارت صمت تدوین شده که عملا نفع این کار به جیب خودروسازان می‌رود؛ در حالی که واردات خودرو باید به گونه‌ای باشد که نفع آن به مردم برسد؛ بنابراین با این فرمان، اتفاق خاصی در صنعت خودرو نخواهد افتاد.

وضعیت خودرو فاجعه بارتر شده است

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در این رابطه به نجوا خبر می‌گوید: سیاست‌های ناکارآمد دولت و وزیر صمت در صنعت خودرو موجب شده هر روز شاهد گرانی بیشتر خودرو در بازار باشیم. وضعیت خودرو به معنای واقعی فاجعه بار شده است.

وی در پاسخ به این سؤال نجوا خبر مبنی بر اینکه آیا استیضاح وزیر صمت گرانی در بازار خودرو را حل می‌کند گفت: مشکل اصلی تفکری است که در صنعت خودروی ما وجود دارد؛ با آمدن و رفتن وزیر اگر این تفکر اصلاح شود، استیضاح قطعا موجب تغییر در صنعت خودرو خواهد شد اما اگر این تفکر اصلاح نشود اتفاق خاصی در بازار خودرو نخواهد افتاد.

سود عرضه خودرو در بورس کالا در جیب خودروسازان

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا اشتباه نابخشودنی وزیر صمت است گفت: با عرضه خودرو در بورس کالا شاهدیم که قیمت‌ها در بازار نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز داشته است.

صدرایی با اشاره به اینکه خودرو یک کالای مصرفی است نه سرمایه‌ای ادامه داد: بورس کالا محل عرضه کالاهای سرمایه‌ای است نه کالای مصرفی مردم. سود فروش خودرو در بورس تنها به جیب خودروسازان می‌رود نه مردم؛ در حالی که قرار بود مردم از این کار منتفع شوند.

هیچ کدام از سیاست‌های وزیر صمت موثر نبوده

این فعال بازار خودرو با اشاره به اینکه هیچ کدام از سیاست‌های وزیر صمت موثر نبوده و بر کاهش قیمت خودرو در بازار تأثیر نگذاشته است گفت: این در حالی است که مردم دیگر قدرت خرید خودرو ندارند. وزیر صمت با کدام مجوزُ عرضه خودرو در بورس را قانونی شمرده است؟

صدرایی ادامه داد: با عرضه خودرو در بورس کالا، پول مردم به جیب دلالان خودرو می‌رود؛ در حالی که قرار بود مردم از عرضه خودرو در بورس منتفع شوند. به نظر می‌رسد وزیر صمت به جای آنکه وزیر مردم باشد و به ارزانی خودرو کمک کند وزیر خودروسازان است و به فکر جیب آن‌ها.

خبرنگار: میناسادات حسینی