کد خبر : 15039 تاریخ : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۱ دي - 11:30
واکنش رئیس سازمان صدا و سیما به پناهندگی برادرش پیمان جبلی درباره پناهندگی برادر خود اظهار داشت: این اتفاقات، اتفاقات جدیدی نیست و امثال این اتفاقات در گذشته هم بوده و طبیعت این مسیر ریزش‌ها و رویش‌ها است.

به گزارش نجواخبر، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا وسیما در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی برنا، با اشاره به اظهارات برادرش که پناهنده شده است، گفت: من هم اظهارات ایشان را دیدم، البته نمی‌دانم چه مقدار از آن ارادی و تحت اختیار بوده است؛ اما این اتفاقات، اتفاقات جدیدی نیست و امثال این اتفاقات در گذشته هم بوده و طبیعت این مسیر ریزش‌ها و رویش‌ها است.

گفتنی است نشریه آمریکایی تایم از پناهنده شدن میثم جبلی برادر پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به آمریکا خبر داده و برخی رسانه‌های داخلی از جمله همشهری آنلاین نیز این خبر را منتشر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش او گفته بعد از حادثه هواپیمای اوکراینی و قربانی شدن برادرزاده‌اش، چنین تصمیمی گرفته و در همین مصاحبه گفته «همه خانواده‌اش را دوست دارد به جز پیمان برادرش را».

سه سال قبل و بعد از سرنگونی هواپیما اعلام شد نام یکی از قربانیان محمد امین جبلی دانشجوی ۲۹ سالۀ رشته پزشکی در دانشگاه تورنتوی کانادا - فرزند دکتر محمد جبلی متخصص قلب - است و تصویری هم از حضور پیمان جبلی که در آن زمان معاون برون مرزی سازمان بود در مراسم منتشر شد. مصاحبه‌ای هم به نقل از پدر محمد امین انتشار یافت که در آن گفته بود پسرم عزادار سردار سلیمانی بود. با این اوصاف پدر محمد امین جبلی به لحاظ فکری مانند پیمان بوده و مشخص نیست چرا برادر دیگر او به خاطر فرزند برادرش چنین تصمیمی گرفته و این در حالی است که برخی هم از پناهندگی هر دو برادر (دکتر محمد و میثم) خبر داده‌اند ولی آنچه تأیید شده میثم جبلی است.