کد خبر : 15055 تاریخ : ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ دي - 09:19
نماینده نقده در گفتگو با نجوا خبر: «خودروساز داخلی» بی‌آبرو نزد مردم/ عده‌ای مقابل واردات خودروهای باکیفیت سنگ اندازی می‌کنند زنجانی حسنلویی با هشدار نسبت به اینکه عده‌ای بدنبال متوقف کردن واردات خودرو هستند گفت: معلوم نیست چه منافعی بابت جلوگیری از واردات خودرو در کار است و به جیب چه کسانی می‌رود!

نماینده نقده در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه دولت هیچ نظارتی بر بازار ندارد؛ به خبرنگار نجوا خبر گفت: قیمت‌ها لحظه‌ای بالا می‌رود و نقش دولت در کنترل این آشفته بازار معلوم نیست.

علی زنجانی حسنلویی با هشدار نسبت به افزایش بی‌رویه قیمتها، نسبت به افزایش بی‌رویه قیمت خودرو ابراز تأسف کرد و گفت: گرانی و تورم باعث بی‌اعتمادی و ناامیدی مردم می‌شود و این در خصوص کالاهایی همچون خودرو بیشتر است زیرا وقتی برای خودروساز داخلی انحصار ایجاد می‌کنیم، باید بتوانند نیاز و نظر مردم را تأمین کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دلیلی ندارد خودرو بی‌کیفیت داخلی را با قیمت بالا و به صورت قرعه کشی به مردم تحویل بدهیم گفت: خودروساز داخلی آبرویی نزد مردم ندارد. زیرا در تمامی آزمونها نزد مردم مردود شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: خودروسازان دایم دسته گل به آب داده‌اند. جای تأسف دارد که وقتی به اشکال مختلف از خودروساز داخلی حمایت می‌شود، نهایت سوءاستفاده را از این حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به انحصاری‌سازی و اعمال تعرفه‌های سنگین برای واردات خودرو خارجی گفت: در حالی که شاهد تعظیم تمام قد دولت به خودروساز داخلی هستیم، هر اشتباهی از سوی خودروساز داخلی صورت می‌گیرد. بدین معنا که محصول کیفیت مناسب ندارد، خدمات پس از فروش بسیار ضعیفی دارد، خودرو را با قیمت بسیار بالا عرضه می‌کند و بدتر اینکه خودروهای تولید شده را انبار می‌کند تا بازار را تشنه نگاه دارد و بتواند با قیمت بالاتری به مردم بفروشد.

زنجانی حسنلویی با تاکید بر اینکه حق نداریم هر شرایطی را به مردم تحمیل کنیم گفت: می‌توان برای تحریک خودروساز داخلی به منظور تولید خودروی با کیفیت و ارزان، خودروهای با کیفیت را با قیمت مناسب وارد کشور کرد، اما با وجود آنکه مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ واردات ۵۰ خودرو را تصویب کرده، اما در حالی که کمتر از سه ماه به پایان سال باقی مانده، هنوز خودرویی وارد کشور نشده است.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست چشم‌ها را ببندیم و به هر خودرویی اجازه واردات بدهیم گفت: باید خودرویی که وارد کشور می‌شود، قیمت مناسب داشته باشد، از کیفیت قابل توجهی برخوردار باشد و مهم‌تر آن که خدمات پس از فروش و ماندگاری لازم را داشته باشد.

نماینده نقده در مجلس یازدهم گفت: متأسفانه امروزه کشور به بازار محصولات بی‌کیفیت چینی تبدیل شده و این معضلی است که در صنعت خودرو نیز شاهد هستیم.

وی با انتقاد از اینکه واردات خودرو را به صورت انحصاری در اختیار خودروساز داخلی قرار داده‌اند گفت: واردات خودرو در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تعریف شده اما هنوز هیچ خودرویی به بازار عرضه نشده و معلوم نیست چه کسانی حتی جلوی اجرای قانون را می‌گیرند.

زنجانی حسنلویی با هشدار نسبت به اینکه عده‌ای بدنبال متوقف کردن واردات خودرو هستند گفت: معلوم نیست چه منافعی بابت جلوگیری از واردات خودرو در کار است و به جیب چه کسانی می‌رود، اما وقتی قانون موکدی وجود دارد که اجرا نمی‌شود، باید به دنبال دستهای پشت پرده در مافیای خودروی کشور بود.