کد خبر : 15081 تاریخ : ۱۴۰۱ شنبه ۲۴ دي - 11:35
آدرس مراکز اهدای خون پایتخت/ همه روزه می‌توان خون داد اداره کل انتقال خون استان تهران اعلام کرد: مراکز اهدای خون پایتخت در تمام روزهای سال آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون است.

به گزارش نجوا خبر از اداره کل انتقال خون استان تهران به دلیل نیاز روزانه بیماران به خون و فرآورده های خونی، مراکز اهدای خون در امروز_ شنبه ۲۴ دی ماه نیز فعال هستند.

براساس این گزارش مراکز اهدای خون پایتخت در تمام روزهای سال آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون برای نجات جان بیماران است.

با توجه به تعطیلی ادارات و نهادها به دلیل سردی و برودت هوا و همچنین سؤالات مکرر مردم مبنی بر چگونگی فعالیت مراکز اهدای خون، روابط عمومی انتقال خون استان تهران به اطلاع می‌رساند که تمام مراکز اهدای خون فعال هستند و به دلیل نیاز روزانه و مستمر بیماران به خون و فرآورده های خونی، از هموطنان نوعدوست و خیرخواه درخواست می‌شود بیماران را در این روزهای سرد سال فراموش نکنند.

در این این گزارش تاکید شده است، داوطلبان اهدای خون برای آگاهی از نشانی و ساعات فعالیت تمامی مراکز اهدای خون در استان تهران، می‌توانند به درگاه اینترنت tehran.ibto.ir مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا پیش ازاین سید منتظر شُبّر مدیر کل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهمیت حفظ ذخایر خون و فرآورده های خونی افزود بود: مشارکت مستمر داوطلبان اهدای خون در تمام طول سال و به طور خاص در روزهای سرد سال و مشکلات ناشی از آلودگی هوا، می‌تواند یاری رسان ما در تهیه و تأمین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران باشد.

وی ادامه داد: بیماران تالاسمی، دیالیزی، سرطانی، هموفیلی و انجام عمل های جراحی، به صورت روزانه نیاز به تأمین خون و فرآورده های خونی دارند و همین امر نشان دهنده ضرورت اهدای خون مستمر از سوی مردم است.

شُبّر گفت: استان تهران به دلایل مختلف از جمله حضور بیماران در پایتخت برای انجام مراحل درمان، بیش از ۲۵ درصد مصرف خون و فرآورده های خونی کل کشور را به خود اختصاص داده و این یک مسئله مهم است تا بتوانیم شاهد حضور بیشتر مردم به ویژه جوانان عزیز تهرانی در مراکز اهدای خون باشیم و امیدواریم این همراهی و همدلی، زمینه ساز امید و زندگی دوباره برای بیماران عزیز باشد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران اظهارداشت: در تمام ایام سال و حتی در تعطیلات، مراکز اهدای خون فعال هستند و تیم های سیار اهدای خون نیز در مناطقی که مردم درخواست داشته باشند، حضور پیدا می‌کنند و البته آگاهی مردم نسبت به این موضوع که هر اهدای خون می‌تواند به زندگی ۳ بیمار کمک کند، می‌تواند یک عامل انگیزشی باشد تا با مشارکت بیشتر مردم و ذخایر مطمئن خون و فرآورده های خونی، تمام نیازهای مراکز درمانی را در این روزهای پایانی سال پاسخ‌گو باشیم.