کد خبر : 15105 تاریخ : ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ دي - 10:03
گزارش هلال احمر: مرگ ۳ نفر از هموطنان در برف و کولاک/ امدادرسانی به بیش از ۱۵ هزار معاون عملیات سازمان امدادونجات از امدادرسانی به ۱۵ هزار و ۹۲۰ نفر در هشت روز گذشته و تا ۸ صبح امروز و رهاسازی ۸۱۸ دستگاه خودرو از برف خبر داد.

به گزارش نجوا خبر از جمعیت هلال‌احمر؛ مرتضی مرادی‌پور، با اشاره به ناپایداری جوی و تاثر ۳۱ استان کشور به ارائه خدمات امدادی از هجدهم تا ساعت ۸ صبح بیست‌وپنجم دی‌ماه پرداخت و افزود: در این مدت زمان، به ۲۷ استان کشور، ۱۴۲ شهرستان و ۲۸۸ منطقه شامل ١٢٥محور، ٢٥ شهر، ١١٥روستا و ٢٣ منطقه عشایری، امدادرسانی شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات به ۱۵ هزار و ۹۲۰ نفر، گفت: ۳ هزار و سه نفر اسکان اضطراری، ۳۱ نفر به مناطق امن و ۳۸ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. ۳ نفر از هموطنان نیز در این مدت زمان جان خود را از دست دادند.

مرادی‌پور ادامه داد: رهاسازی ۸۱۸ دستگاه خودرو از برف و تخلیه آب از ۸۹ واحد منزل مسکونی نیز انجام شد.

این مقام مسئول با اشاره به این که ۵۰۵ تیم عملیاتی شامل یکهزار و ۸۱۰ نفر در عملیات جوی حضور داشتند، افزود: ۳۴ دستگاه چادر، ۳ هزار و ۳۶۲ تخته پتو، ۴۳۹ تخته موکت، ۳ هزار و ۵۸۵ کیلوگرم نایلون، ۲۵۰ ست شستشو، یکهزار و ۷۶ شعله والور، ۸۶۷ بسته غذایی، ۲ هزار و ۵۷۸ قرص نان، ۷۲ کیلوگرم خرما، یکهزار و ۶۵۵ قوطی کنسروجات، ۶۵۰ کیلوگرم برنج، ۲۴۱ کیلوگرم حبوبات، ۵۶۱ قوطی آب معدنی، ۱۸۰ کیلوگرم قندوشکر، ۳۹۰ کیلوگرم روغن و ۳۱۸ بسته بیسکوییت در بین افراد در راه مانده توزیع شد.

گفتنی است، امدادرسانی در استان‌های خراسان رضوی، فارس، کردستان، همدان و لرستان ادامه دارد.