کد خبر : 15123 تاریخ : ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ دي - 11:07
سردی کشور: ۹۰ درصد ظرفیت هتل‌های کیش تکمیل شد معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: سطح اِشغال هتل‌های این جزیره در حال حاضر به ۹۰ درصد رسیده است.

به گزارش نجواخبر، مرتضی رمضانی گالشی با اشاره به اینکه به صورت میانگین سطح اشغال هتل های این جزیره در سال جاری حداکثر ۶۰ درصد بود اظهار کرد: این میزان به علت افزایش سفرها در روز های گذشته به علت مناسب بودن وضعیت جوی جزیره نسبت به سایر نقاط به حداکثر ۹۰ درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: ارتقای کیفی خدمات در هتل‌ها به گردشگران از جمله اهداف پیش روی این سازمان است که در این راستا به دنبال درجه بندی، استاندارد سازی، هتل‌ها و مراکز ارائه خدمات گردشگری در آینده نزدیک هستیم.
رمضانی گالشی یادآور شد: استاندارد سازی مراکز خدمات دهی به گردشگران و متناسب کردن قیمت دریافتی از گردشگر با خدمات ارائه شده، از مهم‌ترین اهداف اجرای این مهم است و در این راستا قیمت تمام شده خدمات را دنبال می‌کنیم .
وی افزود: ۲ هتل در کیش با ۸۰۰ تخت حداکثر تا اردیبهشت سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد و روند ساخت‌وساز هتل در کیش به صورتی است که در چهار سال آینده ۲۰ هزار تخت به مجموع تخت های فعلی این مراکز اقامتی جزیره اضافه می‌شود.
یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۹۰۸ مسافر در ۹ ماه نخست امسال وارد این جزیره شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود هشت درصد افزایش دارد.
۹۸۳ هزار و ۶۹۲ نفر از مسافران ورودی این جزیره سال جاری از طریق خطوط هوایی و ۲۰۸ هزار و ۴۷۷ نفر نیز از طریق مسیرهای دریایی وارد جزیره کیش شده است.
جزیره کیش هم اکنون دارای ۵۰ هتل فعال شامل ۱۵ هتل پنج ستاره و هشت هتل چهار ستاره و ۱۹ هتل سه ستاره، پنج هتل ۲ ستاره و سه هتل تک ستاره دارد که در این مراکز امکان اقامت بیش از ۱۹ هزار نفر در پنج هزار و ۵۲۶ اتاق در هر روز فراهم شده است.
این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.