کد خبر : 15154 تاریخ : ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۶ دي - 11:09
درگیری‌های لفظی با عباس جدیدی ادامه دارد/ پیشکسوت کشتی هشدار داد یکی از پیشکسوتان کشتی کشورمان به اظهارات اخیر عباس جدیدی واکنش تندی نشان داد و آنرا بی‌حرمتی به بزرگان و بی توجهی به جایگاه مردان زحمتکش این عرصه خواند.

به گزارش نجواخبر، چندی پیش اظهارات عباس جدیدی در خصوص وضعیت تیم ملی در دوران حضورش در این تیم و خطاب قرار دادن منصور برزگر، مرد سرد و گرم چشیده کشتی ایران و جهان با واکنش‌های مختلفی همراه شد. بسیاری از اهالی کشتی معتقد بودند مطرح کردن چنین اظهاراتی بعد از سال‌ها و بی حرمتی به بزرگان و پیشکسوتان کشتی به هیچ عنوان زیبنده این رشته پهلوانی نیست و نباید برخی مسائل و اتفاقات درون خانواده کشتی را در رسانه‌ها مطرح کرد.

در همین راستا بهرام مشتاقی دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران. از پیشکسوتان کشتی کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر عباس جدیدی از او به شدت اظهار گلایه کرد و در یک گفت‌وگوی تصویری اعلام کرد: «حرمت پیشکسوت و مربی باید حفظ شود. منصور برزگر بزرگ ماست و گردن کشتی حق بسیاری دارد. عباس جدیدی نباید فراموش کند که برزگر چقدر برای او زحمت کشیده و او برای همیشه به این مربی بزرگ مدیون است.

مشتاقی با بیان اینکه اگر قرار باشد گذشته را شخم بزنیم خیلی چیزهای دیگر هم رو می‌شود، عنوان کرد: «عباس جدیدی باید بهتر بداند که در جامعه کشتی چه جایگاهی دارد، پس بهتر است حرمت‌ها را حفظ کند و به گذشته بازنگردد. چندی پیش منصور برزگر را در جایی دیدم که متأسفانه به خاطر این مسائل و اتفاقات، بسیار دلگیر بود که من هم واقعاً از این وضعیت عصبانی و ناراحت شدم.»

پیشکسوت کشتی خطاب به عباس جدیدی اظهار داشت: «او پس از گذشت این همه سال با این صحبت‌ها چه چیز را می‌خواهد ثابت کند؟ او اگر می‌خواهد در رسانه‌ها دیده شود، راه‌های بهتری نیز وجود دارد. قرار نیست هر کسی چند مدال جهانی یا المپیک گرفت به خودش اجازه دهد، به مربی و پیشکسوت خود توهین کند. جدیدی برای این کشور افتخار آفرینی کرده، دستش درد نکند و بارها به خاطر مدال‌هایش از او تشکر و قدردانی شده، اما دوران قهرمانی تمام می‌شود و آنچه باقی می‌ماند پهلوانی، احترام به بزرگ‌تر و پیشکسوت، مردم‌داری، مرام و انسانیت است.»

وی افزود: «نمی‌خواهم بیش از این حرف‌هایی بزنم که در شأن ورزش اول کشور نیست، اما به‌قدری از این اتفاقات مکدر شده‌ام که فقط خواستم به جدیدی هشدار دهم؛ نه من بلکه تمام پیشکسوتان کشتی از این اتفاق ناراحت هستیم و خواهش می‌کنم حداقل این مرام را داشته باشد که از منصور برزگر دلجویی کند.»

سرپرست اسبق تیم ملی کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: «برزگر نه تنها مورد احترام اهالی کشتی است، بلکه در جامعه ورزش ایران جایگاه بالا و قابل احترامی دارد. مطمئن باشید اگر او بخواهد جواب عباس جدیدی را دهد واقعاً سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.»پیشکسوت کشتی کشورمان در پایان گفت: «متأسفانه افرادی هم به این داستان دامن می‌زنند که جایگاه آنها هم مشخص است. در هر صورت هر کسی برای این کشور زحمت کشیده باید حرمتش حفظ شود و به طور کلی مشکلات درون خانواده را باید همان جا حل کرد، نه اینکه آن را بین همه بازگو کرد. امیدوارم از این پس اگر صحبت یا گلایه‌ای وجود دارد با صحبت رو در رو و در یک نشست خصوصی مطرح و حل شود.»