کد خبر : 15509 تاریخ : ۱۴۰۱ يکشنبه ۹ بهمن - 10:09
جسد کوهنورد مفقود در ارتفاعات «پراو» پیدا شد مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: جسد کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات «پراو» استان با تلاش نیروهای امدادی این جمعیت و هیات کوهنوردی استان پیدا شد.

به گزارش نجوا خبر، «محمدباقر محمدی» روز یکشنبه اظهار کرد: ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز جمعه طی تماس تلفنی مردمی با مرکز ۱۱۲ خبری مبنی بر سقوط ۲ نفر کوهنورد در مسیر سه کل بارزگان بین کل یک و ۲ در ارتفاعات پراو کرمانشاه دریافت و جلسه هماهنگی اعزام تیم های عملیاتی برای یافتن آنان با حضور معاونین امداد و نجات، منابع انسانی و رئیس اداره عملیات انجام شد.

وی افزود: به سرعت هماهنگی های لازم برای اعزام تیم های عملیات امداد و نجات این جمعیت با بالگرد به محل حادثه در دستور کار قرار گرفت ولی به دلیل شرایط نامناسب جوی امکان پرواز بالگرد امداد هوایی میسر نشد و از اینرو ۲ تیم ارزیاب پشتیبان به صورت زمینی به منطقه عازم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اضافه کرد: با آغاز عملیات جست‌وجو خوشبختانه یکی از این کوهنوردان پیدا شده و به منطقه امن انتقال یافت و برای یافتن فرد دوم متأسفانه به دلیل تاریکی هوا و مه شدید در منطقه امکان پیشروی در منطقه وجود نداشت و ادامه عملیات به روز گذشته موکول شد.

محمدی افزود: روز گذشته نیز به علت شرایط نامناسب جوی و آب و هوایی حاکم در منطقه و کوه پراو، امکان امداد هوایی وجود نداشت از اینرو تیم های امداد و نجات کوهستان متشکل از ۱۵ نفر از امدادگران این جمعیت و هیئت کوهنوردی به صورت زمینی حرکت کردند که در نهایت در ساعت ۱۵ روز گذشته به محل حادثه رسیدند.

وی با بیان اینکه فرد حادثه دیده به دلیل سقوط از ارتفاع ۳۵ تا ۴۰ متری جان خود را متأسفانه از دست داده بود افزود: امکان دسترسی اولیه امکان پذیر شده و تیم های مستقر شده در منطقه در حال تلاش برای انتقال جسد این کوهنورد از محل حادثه هستند.

به گزارش ایرنا، در یک حادثه جداگانه دیگر نیز که روز جمعه به وقوع پیوست یک کوهنورد زن نیز در منطقه «چالابه» هنگام کوهنوردی دچار مصدومیت شده بود که با تلاش امدادگران هال احمر وی نیز نجات داده و به مراکز درمانی منتقل شد.

قله پراو با ارتفاع سه هزار و ۴۰۵ متر از سطح دریا، بلندترین قله استان کرمانشاه است که در هشت کیلومتری شمال شرقی شهر کرمانشاه قرار گرفته است.