به گزارش نجواخبر، در تماس با این رسانه از کمبود کارت بلیت های اعتباری گلایه دارند؛ برخی شهروندان از مفقود شدن کارت های خود اطلاع دادهاند و اعلام کردند برای خرید مجدد کارت های اعتباری مراجعه کرده و متوجه شدند «کارت موجود نیست».
مشاهدات خبرنگار ایرنا در برخی ایستگاه های مترو نیز حاکی از آن است که جایگاه های شارژ بلیت های اعتباری، بلیت های کاغذی دو سفره به مراجعان میفروشند.
اما هنوز شهروندان میتوانند کارت های اعتباری قبلی خود را از طریق دستگاههایی که برای شارژ در ایستگاه های مترو تعبیه شده، شارژ کنند اما اگر بلیت آنها مفقود شود و یا به هر دلیلی بلیت شان را از دست بدهند، تا اطلاع ثانوی نمیتوانند بلیت جایگزین تهیه کنند.
موضوع را از کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران به عنوان مرجع ناظر بر موضوعات حملونقلی پایتخت جویا شدیم؛ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس این کمیسیون به خبرنگار ایرنا گفت: نبود این کارتها منشا بیرونی ندارد و به تحریمها مربوط نیست.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران در انتخاب پیمانکار برای بلیت الکترونیک تعللی داشته و این موضوع را در صحن شورای شهر تذکر دادهام، یادآور شد: در گذشته شرکتهایی در این حوزه فعالیت میکردند که از حدود یک سال پیش قرارداد آنها پایان یافته است.
کارت های اعتباری در داخل تولید میشود؛ واردات آن نیز هیچ مشکلی ندارد و تنها مشکل نبود پیمانکار در این حوزه است.این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: قرارداد پیمانکار مدتی تمدید شد اما برای سال جاری تمدید انجام نشد و عملا پیمانکارِ مجری بلیت الکترونیک در ایستگاه های مترو و اتوبوسرانی وجود ندارد و این مسئله موجب شده که اختلالاتی در سرویس دهی پیش آید و ضررهایی متوجه شهرداری تهران و شهروندان شود.
تشکری هاشمی با بیان اینکه این موضوع را پیگیری کردیم، گفت: هنوز نیز پیگیر هستیم که شهرداری تهران هرچه سریعتر پیمانکار صاحب صلاحیت را انتخاب کند تا منافع شهر و شهروندان آسیب نبیند.
به گفته رئیس کمیسیون حملونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، این کارتها در داخل تولید میشود؛ واردات آن نیز هیچ مشکلی ندارد و تنها مشکل نبود پیمانکار در این حوزه است.