کد خبر : 15946 تاریخ : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۶ بهمن - 09:58
برگزاری تمرین زلزله ۷.۲ ریشتری در تهران معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری تمرین سراسری دورمیزی با سناریوی زلزله فرضی ۷.۲ ریشتری در تهران خبر داد.

به گزارش نجواخبر،مجید آرون، با بیان اینکه نباید از موضوع زلزله و ضرورت آمادگی در برابر آن غافل شد، گفت: این یک واقعیت است که همه ما همواره باید در برابر زلزله آمادگی لازم را داشته باشیم، یکی از مواردی که می‌تواند سبب ارتقا آمادگی دستگاه‌های امداد، خدماتی، انتظامی و ... در هنگام وقوع زلزله احتمالی شود، انجام مانورها و تمرین‌های مرتبط با زلزله است.

وی با بیان اینکه در اواسط هفته جاری تمرین سراسری و دورمیزی با هدف ارتقای سطح آمادگی و افزایش تاب‌آوری در زلزله احتمالی تهران با سناریوی فرضی وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در تهران انجام شد، گفت: امروز تمرین سراسری دورمیزی با سناریوی وقوع زلزله ۷.۲ ریشتری در تهران با مشارکت دستگاه‌های مختلف و کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار می‌شود.

آرون با بیان اینکه این تمرین در جریان اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی برگزار خواهد شد، گفت: سازمان‌های مدیریت بحران کشور، اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دستگاه‌های تخصصی عضو ستاد مدیریت بحران شهر تهران، ستادهای مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه، استان‌های پیشتاز و قرارگاه ثارالله در اجرای این مانور که در محل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود، مشارکت خواهند شد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هدف از این تمرین را ایجاد هماهنگی، پشتیبانی، تصمیم‌سازی و ارتقاء سطح آمادگی در مواجهه با حوادث و سوانح احتمالی توصیف کرد و گفت: بر اساس سناریوی این مانور ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران مأموریت دارد تا با بهره‌گیری از توان و امکانات پنج استان معین و پیشتاز شهر تهران یعنی مازندران، سمنان، مرکزی، قزوین و قم، ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران، ستادهای مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه و نیز همکاری و مشارکت دستگاه‌های تخصصی، نسبت به برگزاری تمرین با در نظر گرفتن پیامدهای ناشی از وقوع زلزله با بزرگای ۷.۲ در مقیاس ریشتر در اثر فعال شدن گسل شمال تهران اقدام کند.

وی افزود: این تمرین با توجه به شدت بالای زلزله در سطح ملی، با تمرکز بر فرایندهای استمداد ملی، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ستادهای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مناطق ۲۲ گانه و استان‌های پیشتاز و همچنین برآورد نیازمندی‌های صحنه حادثه در سطح مناطق ۲۲ گانه، تخصیص منابع با توجه به اولویت‌ها و شناسایی کمبودهای موجود به منظور پاسخ مناسب به حادثه، برگزار خواهد شد.