به گزارش نجواخبر، هاشم کارگر، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: یکی از سیاستهای دولت سیزدهم و تاکیدات ریاست جمهور و وزیر کشور، برقراری ارتباط ایرانیان خارج از کشور با داخل بوده است که با هماهنگی های سازمان ثبت احوال کشور و وزارت امورخارجه و برگزاری چندین نشست در این خصوص، زیرساخت های لازم فراهم و امکان صدور و تحویل کارت هوشمندملی برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شد.
وی ادامه داد: صدور کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج از کشور و اخذ درخواست برخط کارت ملی از ابتدای سال جاری شروع و تاکنون در نمایندگی های کوالالامپور، فرانکفورت، وین، نمایندگیهای اسلو، واشنگتن و استکهلم و بانکوک فعال شدهاند و در حال حاضر نیز هماهنگی های لازم با وزارت امور خارجه جهت توسعه آن در 13 نمایندگی دیگر در حال انجام است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: امکان اخذ درخواست کارت هوشمند ملی وتحویل آن از طریق خطوط ارتباطی موجود میان نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران و سازمان ثبت احوال کشور، بواسطه وزارت امورخارجه، با انجام تغییرات در زیر ساخت و سامانه های کارت هوشمند ملی در محل نمایندگی های وزارت امور خارجه نیز فراهم گردیده است.