کد خبر : 308990 تاریخ : ۱۴۰۳ چهارشنبه ۴ مهر - 15:49
هر آنچه لازم است از شهرلوازم خانگی بدانیم مدیرعامل شهر لوزام خانگی گفت: این مجموعه یک واحد مجزا با مسئولیت خدمات پس از فروش دارد که تمامی درخواست‌های مربوط به ایرادات ظاهری کالا تا قبل از نصب را پیگیری کرده و پس از آن در صورت لزوم مشتریان می‌توانند کالا را مرجوع کنند.

به گزارش نجوا خبر، شهر لوازم خانگی با اشتغال بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر و کمک به تولید کشور سبب رونق اقتصادی و اشتغال برای تولیدکنندگان این صنف شده‌است، اما این مجموعه در مدت کوتاهی که وارد بازار ایران شده است سؤالات بسیاری را برای فعالین صنف لوازم‌خانگی و مردم ایجاد کرده است، در این راستا خبرگزاری ایلنا گفت‌وگویی با خانم خسروی، مدیرعامل شرکت شهر لوازم خانگی داشته‌ است که آنرا در ادامه می‌خوانید:

• شرایط فروش کالاهای اقساطی شهر لوازم خانگی به چه شکل است اینکه کالایی را امسال از شما خریداری می‌کنند، اما سال بعد آنرا تسویه می‌کنند به چه شکل است و چه میزان سود برای آن در نظر گرفته می‌شود؟

با توجه به شرایط اقساط در شهر لوازم خانگی برای مشتریانی که قابلیت پرداخت اقساط پس از خرید را ندارند، تنفس چند ماهه در نظر گرفته می‌شود، بدین صورت که در مورد کمپین ۱۴۰۳ مشتریان پس از ثبت فاکتور در سال ۱۴۰۲ می‌توانستند از سال ۱۴۰۳ شروع به پرداخت اقساط‌شان کنند. سود لحاظ شده در شهر لوازم خانگی تقریبا یک درصد به صورت ماهیانه است.

• چرا با وجود آنکه شعار شهر لوازم خانگی بر مبنای قیمت ارزان است، اما باز هم برخی از کالاها حتی گرانتر از بازار فروخته می‌شود؟

شهر لوازم خانگی تضمین قیمتی دارد به این معنا که تا ۷۲ ساعت در صورتی‌که از فروشگاه‌های فیزیکی استان‌های تهران، البرز و مازندران پیش فاکتور رسمی تهیه کنند، علاوه بر عودت مابه‌التفاوت ۲۰ درصد نیز در قالب هدیه ارائه می‌شود.

• در بخش صدای مشتری شهر لوازم خانگی کامنت‌هایی دیده می‌شود که از ارسال دیرهنگام کالا، برخورد بد فروشندگان با مردم، سانسور نظرات مردم در کامنت‌ها در شبکه‌های اجتماعی، عدم بازگشت وجه پیش پرداخت در صورت انصراف از خرید و عدم تعویض کالا در صورت معیوب بودن و ..... شکایت کرده‌اند آیا این اعتراضات صحت دارد؟

ارسال‌های شهر لوازم خانگی پنج الی هفت روزه انجام می‌شود و تاریخ تحویل بر روی تمامی فاکتورهای ارائه شده به مشتریان هم لحاظ می‌شود. با توجه به اینکه دنبال‌کنندگان صفحه رسمی شهر لوازم خانگی اقشار متوسط جامعه هستند، برخی از نظرات و موضوعات غیراخلاقی حذف می‌شود و تمامی موارد که مربوط به مشتریان در رابطه با روال و خرید در کامنت‌ها درج می‌شود، کاملا مشخص و نمایان است. این موضوع را تمامی سازمان‌ها و حتی خبرگزاری‌ها نیز رعایت می‌کنند.

لازم به یادآوری است تمامی پرسنل شهر لوازم خانگی در واحدهای مختلف تحت ارزیابی هستند و این‌چنین رفتارها جزء خط قرمزهای مدیریت شهر لوازم خانگی است. ازین رو شکایات ناشی از برخورد نامناسب پرسنل به‌صورت هفتگی بررسی و تا جلب رضایت کامل مشتری ادامه دارد.

نحوه خدمات پس از فروش شهر لوازم خانگی به چه شکل است؟

شهر لوازم خانگی یک واحد مجزا با مسئولیت خدمات پس از فروش دارد که تمامی درخواست‌های مربوط به ایرادات ظاهری کالا تا قبل از نصب را پیگیری کرده و پس از آن در صورت لزوم مشتریان می‌توانند کالا را مرجوع کنند و واحد مالی به صورت کاملا منظم و اصولی تمامی درخواست‌های پرداختی را نهایتا تا ۷۲ ساعت کاری واریز می‌کند.

حتی در مواردی که گارانتی برند بایستی مشکلات پس از نصب مشتری را پیگیری کند تیم خدمات پس از فروش شهر لوازم خانگی با نمایندگان برندهای حاضر در مجموعه این موارد را به واحدهای مربوطه ارجاع داده و تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنند.

• بسیاری از فروشندگان لوازم خانگی به خصوص در مراکز خرید و بازارها معتقدند که شهر لوازم خانگی باعث کسادی بازار و شکاف عمیق بین مردم و بازار شده است، نظر شما چیست؟

مرجع تخصصی شهر لوازم خانگی با هدف حمایت از تولید ملی و رونق کسب و کار صنعتگران لوازم خانگی، با اقساط متنوع، سود کم و داشتن ویژگی‌های برتر نسبت به سایر فروشگاه‌ها مفتخر است تا قابلیت خرید کالای با کیفیت ایرانی را برای اقشار مختلف هم‌وطنان فراهم کند و علی‌رغم ایجاد شکاف باعث رسیدن کالای باکیفیت به‌صورت مستقیم به مصرف‌کننده شده است.

• چه برنامه‌ای برای معرفی کالاهای خود به غیر از تبلیغات دارید؟

با توجه به رضایت حداکثری جلب شده از جانب مشتریان بابت نحوه فروش، تنوع محصولات و غیره قابلیت معرفی کالاها به صورت تبلیغات دهان به دهان (word of mouth) بیشتر صورت می‌گیرد تا تبلیغات محیطی که در سطح شهر مشاهده می‌کنیم.

• آیا کالاهای فروخته شده تعویض یا پس گرفته می‌شود و نحوه تسویه کالاهای مرجوعی چگونه و در چه بازه زمانی است؟

در صورت باز نکردن کارتن کالا، تعویض آن تا ۲۴ ساعت امکان پذیر است، در صورتیکه کالای مشتری معیوب باشد و طبق روال پیگیری تیم خدمات پس از فروش مشتری درخواست تحویل کالای جدید را نداشته باشد درخواست عودت وجه ایشان ثبت شده و تا ۷۲ ساعت عودت وجه انجام می‌شود.