کد خبر : 309551 تاریخ : ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر - 14:46
ترابرد اولویت ایرانسل نیست/راه‌اندازی مرکز آموزشی هوش مصنوعی بیژن عباسی آرند، مدیر عامل شرکت ایرانسل در نشست خبری به مناسبت 18 سالگی ایرانسل در پاسخ به خبرنگار نجواخبر تصریح کرد: ترابرد هم از ایرانسل به سایر اپراتورها و هم از سایر اپراتورها به ایرانسل انجام می‌شود و فعلاً ترابرد پذیری مورد توجه ما نیست. بر اساس دیتا بیسی که داریم از مشترک آن را اعتبار سنجی کرده و درصدی از مشترکان اعتبار داده می‌شود و ترابرد می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت ایرانسل گفت: ترابرد از سایر اپراتورها به ایرانسل جزو اولویت‌های فعلی ما نیست.
به گزارش نجواخبر؛ بیژن عباسی آرند، مدیر عامل شرکت ایرانسل در نشست خبری به مناسبت 18 سالگی ایرانسل در پاسخ به خبرنگار نجواخبر تصریح کرد: ترابرد هم از ایرانسل به سایر اپراتورها و هم از سایر اپراتورها به ایرانسل انجام می‌شود و فعلاً ترابرد پذیری مورد توجه ما نیست. بر اساس دیتا بیسی که داریم از مشترک آن را اعتبار سنجی کرده و درصدی از مشترکان اعتبار داده می‌شود و ترابرد می‌کنیم.
وی افزود: در وضعیت فعلی پوشش 4G ما به 93 درصد و تعداد سایت های 5G به هزار و 144 مورد رسیده است. همچنین پوشش فیبر نوری را به دو میلیون خانوار افزایش دادیم.در بحث دیتا سنتر و سوئیچ سنتر بیشترین پراکندگی را در کشور داریم. ظرفیت موجود بیش از سه هزار و 200 رک است. در حال حاضر 240 رک اجرا می‌شود و در برنامه توسعه آینده هزار و 280 رک در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت ایرانسل با اشاره به خدمات این اپراتور در روستاها گفت: تا چند سال قبل ایرانسل برای توسعه شهری مطرح بود اما امروز می‌توان اذعان کرد که 39 هزار و 200 روستا با چهار میلیون و 139 هزار خانوار و 16.5 میلیون نفر تحت پوشش پهن باند روستایی است.
به گفته عباسی آرند در یک سال گذشته هزار و 880 روستا با 162 هزار خانوار و 550 هزار نفر جمعیت به پوشش پهن باند روستایی پیوستندو در پروژه های جدید نیز سایت ارتباط روستایی شهرستان جیرفت شامل سه آبادی راه اندازی شد.
وی افزود: در 18 امین سال از فعالیت اپراتور ایرانسل راه‌اندازی مرکز آموزش هوش مصنوعی مورد توجه قرار گرفته است. در دو سال اخیر بر روی این موضوع تمرکز داشتیم و بالاخره با همکاری دانشگاه صنعتی شریف این مرکز آموزشی را راه اندازی کردیم.
مدیر عامل شرکت ایرانسل معتقد است با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی بهینه سازی و کاهش هزینه‌ها امکان پذیر است و لازم است آموزشهایی را همگام با فناوری جهانی در سطح جامعه نهادینه کرد.
عباسی آرند همچنین به راه اندازی آخرین سالت 5G در بومسی اشاره کرد و افزود: فیبر نوری شهر صدرا با 105 هزار و 900 خانوار نیز به 100 درصد پوشش رسیده است. همچنین پروژه‌های سرویس اعتباری، چت بات هوشمند، 5G FWA، نمایش خانگی ایرانسل من، پیشواز تصویری و پیامک ویدیویی نیز به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه ایرانسل به دنبال تسهیل خدمات و توسعه خدمات فناوری در سطح کشور است، تصریح کرد: برخی موانع در اجرای طرح‌ها وجود دارد از جمله مجهز نبودن گوشی‌های همراه به 5G. به طوریکه از کل گوشی‌های همراه فعال در کشور هشت میلیون به 5G مجهز است اما فقط یک میلیون مورد امکان اتصال به شبکه را دارند. به دلیل تحریم‌ها این مشکل به وجود آمده که تلاش کردیم با برندهای سرشناس گوشی همراه مکاتبه کنیم.
مدیر عامل ایرانسل همچنین با اشاره به اینکه فیلترینگ طی سال های اخیر 20 هزار میلیارد تومان به این شرکت خسارت وارد کرده است، افزود: فیلترینگ یک تصمیم حاکمیتی است و ما در اعمال یا رفع آن هیچ نقشی نداریم و اعمال آن به زیان اپراتورها بوده است.
عباسی آرند همچنین به ارتباط گیری ایرانسل با VOD‌ها از طریق شرکت ویستا مدیا اشاره کرد و گفت: در وضعیت فعلی کاربر می‌تواند به جای خرید اشتراک با سرویس‌های اعتباری به میزان حجم مصرف خود پول دیتا بپردازد.