کد خبر : 309681 تاریخ : ۱۴۰۳ شنبه ۵ آبان - 10:50
واکنش‌ها به عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی/ صهیونیست‌ها ترسیده‌اند اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی در حمله به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام و مقابله موفق سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور واکنش‌هایی را به دنبال داشت.

به گزارش نجواخبر، قرارگاه پدافند هوایی کشور صبح شنبه؛ ۵ آبان ۱۴۰۳ با صدور اطلاعیه‌ای درباره دلایل فعال شدن پدافندها در سحرگاه امروز در برخی از شهرها اعلام کرد: باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

در این راستا، ضمن دعوت از مردم به حفظ همبستگی و آرامش درخواست شد که اخبار مربوط به این حوادث را از طریق رسانه ملی دنبال کرده و به شایعات رسانه‌های دشمن توجه نکنند.

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دقایق ابتدایی این حادثه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دقایقی قبل از طریق فرودگاه مهرآباد وارد تهران شدم و از تعدادی از خیابان‌ها عبور کردم، هیچ چیز غیرعادی مشاهده نکردم. دشمن صهیونیستی مثل پولِ خُرد است فقط سروصدا دارد اما ارزش و تأثیری ندارد. آن‌ها ضعیف‌تر از آن هستند که به ایران بزرگ آسیب جدی بزنند.

علی احمدی‌نیا سرپرست امور اطلاع رسانی دولت هم نوشت: مراقب بازی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی باشیم و با انتشار شایعات در پازل آن‌ها بازی نکنیم. ایران عزیزمان پاینده و سربلند است به کوری چشم بدخواهان.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور هم با انتشار تصویری از پرچم ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقتدار ایران، دشمنان مام میهن را زبون و خوار می‌کند.

حسام‌الدین آشنا هم نوشت: با دم شیر بازی کردید.اینجا نه فلسطین است. نه لبنان است. نه عراق است. نه افغانستان است. اینجا ایران است.

یک خبرنگار نظامی اسرائیل هم نوشت: ایران اثبات کرد از یک پدافند بسیار قوی برخوردار است.

صادق زیباکلام اما اعتقاد خود درباره آن‌چه اتفاق افتاده است را این‌گونه منتشر کرد: حمله هوایی سحرگاه امروز اسرائیل به ایران، بیشتر موفقیت دیپلماتیک برای واشنگتن بود که توانست نتانیاهو را وادار نماید تا حمله را بسیار محدود سازد تا ایران مجبور به تلافی نشود

محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به اقدام اخیر رژیم اسرائیل نوشت: تعدی رژیم صهیونیستی به ایران بیش از آن که قدرت‌نمایی باشد، حکایت از ترس و فرار آن‌ها داشت‌.

شهاب‌الدین طباطبایی عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت هم نوشت: «شبه‌حمله رژیم‌ جعلی با سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور شکست خورد. روایت‌های جعلی تروریست‌ها هم با یکپارچگی داخلی دفع شد. خلاصه خبرها تا این ساعت: دلار ریخت، بورس سبز شد...»

واکنش‌های طنز گونه برخی از کاربران فضای مجازی هم با این حادثه‌تنش‌زا خواندنی است:

* یک کاربر فضای مجازی نوشت: اگر حمله‌شون این باشه که دیگه سپاه مسئول انتقام نیست. باید شکایت کنیم کلانتری محل!

* یک کاربر عرب زبان هم نوشت: هدف از این حمله، بیدار کردن مردم برای نماز صبح بود! یک ماه تهدید. یک هفته لو رفتن اطلاعات حمله. نتیجه فقط ترقه و بادکنک! اسرائیل تمام شد و سقوط کرد و این رژیم در مسیر نابودی است.

* کاربرعرب زبان دیگر خطاب به رژیم صهیونیستی نوشت: قدرت شما فقط در برابر بی‌گناهان غزه است، ای موش‌ها. اما در برابر مردان واقعی، شما بزدل هستید.

*کاربری با انتشار ویدئوییاز حضور مردم تهران بر پشت‌بام‌ها با کنایه به پناهگاه رفتن اسرائیلی‌ها نوشت: به جای پناهگاه برای بررسی صداها رفتیم بالا پشت‌بوم.

برخی کارشناسان سیاسی و نمایندگان مجلس هم در گفت‌وگو با ایسنا نسبت به دفاع مقتدرانه پدافند هوایی کشور در برابر اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

اقدام شب گذشته رژیم صهیونیستی صرفا یک حرکت تاکتیکی برای اعاده حیثیت بود

محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس دهم، ا اشاره به اقتدار پدافند هوایی کشور در مقابله با اقدام تنش زای شب گذشته رژیم صهیونیستی، بیان کرد: از قبل نیز مشخص بود که این حمله فاقد شاخص‌های عملیاتی خواهد بود و صرفا یک حرکت تاکتیکی برای اعاده حیثیت این رژیم بود. به عبارت دیگر حمله کوچک با سر و صدای بزرگ بود. رژیم صهیونیستی این استراتژی را پیش گرفت. واکنشی که پدافند هوایی ما داشت نیز نشان داد که خوشبختانه ما از آمادگی لازم برخوردار هستیم.

رژیم صهیونیستی بداند ایران در زمینه نظامی از او برتر است

هم‌چنین علی اصغر نخعی‌راد، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی درباره عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران عنوان کرد:‌ همان طور که پیش بینی می‌کردیم تهدیدات رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن نقاط حساس و تأثیرگذار کشورمان دروغی بیش نبود. در حقیقت حمله ناموفق و محدود این رژیم نشان داد که جرأت انجام یک کار اساسی را ندارد.