کد خبر : 36795 تاریخ : ۱۴۰۲ سه شنبه ۸ فروردين - 11:43
کیفرخواست مدیران پتروشیمی رجال صادر شد/ اتهام: فروش غیرقانونیِ محصولات دادستان تهران از صدور کیفرخواست مدیران پتروشیمی رجال خبر داد.

به گزارش نجواخبر، علی صالحی اظهار کرد: مدیران پتروشیمی رجال، محصولات مورد نیاز کارخانه‌ها را در سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ خارج از ساختار بورس کالا و برخلاف دستورالعمل بازار محصولات پتروشیمی به فروش رساندند که اتهام آن‌ها اخلال کلان در نظام تولیدی از طریق فروش غیرمجاز مواد اولیه در بازار آزاد به میزان ۱۲۸ هزار و و ۹۰۰ تن مواد پتروشیمی‌ را به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال است.

وی افزود: این پرونده سه متهم دارد که با اطلاع قبلی و اشراف بر وضعیت بازار، برخلاف دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی به عرضه مواد اولیه خارج از شبکه بورس اقدام کردند و از این طریق مبالغ سرشاری به صورت نامشروع از فروش غیرقانونی به دست آوردند.

دادستان تهران با اشاره به اسناد و مدارک این پرونده، تصریح کرد: در سال ۹۷ بازار داخلی به یکباره با کمبود مواد اولیه پتروشیمی روبه‌رو و قیمت طیف وسیعی از کالاها از جمله خودرو، ظروف یکبار مصرف، بسته‌بندی کالا، وسایل آزمایشگاهی و پزشکی و مواد ساختمانی که خوراک اولیه‌شان مواد پتروشیمی بود، افزایش یافت.

صالحی بیان کرد: مدیران این شرکت قراردادهای بلند مدتی با مشتریان انعقاد می‌کردند و بر اساس این قراردادها خارج از عرضه بورسی کالا را به فروش می‌رساندند و این در حالیست که این شرکت مطابق دستورالعمل بازار محصولات پتروشیمی ملزم به ارائه محصولات پتروشیمی در بورس بوده‌اند، ولی متأسفانه خارج از سامانه، محصولات خود را به فروش رساندند