توصیه‌های یک روزنامه اصولگرا به نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات

توصیه‌های یک روزنامه اصولگرا به نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات
اکنون توده‌های مردمی پای ثابت برنامه‌های تبلیغی نامزدها هستند، اما نخبگان چنین نیستند.

به گزارش نجواخبر، روزنامه جوان نوشت: اگر نامزد اصلاح‌طلبان یا یکی از نامزدهای اصولگرایان پیروز انتخابات شود، یعنی توده‌ها بر اساس باور به برنامه‌های یک نامزد و بدون‌توجه به ساخت‌وپرداخت‌ های حزبی و تبلیغات کاذب، به آن نامزد گرایش پیدا کرده‌اند.
البته بحث مردم‌فریبی در تمامی دموکراسی‌ها هست و بسیار ابلهانه است که گمان کنیم اگر در فرانسه یا امریکا ۶۰ یا ۷۰ درصد مردم به یک جریان رأی دادند، همگی نوعی آگاهی افلاطونی و دقت نیوتنی و فرااندیشی آینشتاینی داشته‌اند. همین که در انتخابات اخیر پارلمان اروپا به راست‌های فاشیست رأی داده شد، یا فاشیست راست دیگری مثل ترامپ در امریکا پیشتاز است، هویت واقعی این انتخابات‌ها را که ادعا می‌شود انتخاباتی نخبگانی و هوشمند است، برملا می‌کند.

اکنون که اصلاح‌طلبان تمام‌قد به میدان انتخابات آمده‌اند و آن را چونان یک قضیه ریاضیاتی صادق، فرمول‌بندی می‌کنند و برخلاف ادعاهای گذشته خود می‌گویند «مردم هرگز با صندوق قهر نکرده‌اند»، بر تحلیلگران واجب است که این ادعاها را با دقت ثبت و ضبط کنند. دو هفته دیگر اگر نامزد اصلاح‌طلبان پیروز شد،با این پیروزی دیگر نمی‌توانند همچون گذشته مردم‌سالاری را در ایران غیرواقعی و ناراست بدانند و اگر نامزد دیگری پیروز شد، باید براساس همان فرمول‌بندی، به شکست خود اعتراف کنند و به دنبال «اصلاح خود» قبل از اصلاح جامعه ایران بروند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266884

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.