هژیر آزاد بازیگرِ زخم‌کاری: قصه «آبی روشن» از دل مردم است

هژیر آزاد بازیگرِ زخم‌کاری: قصه «آبی روشن» از دل مردم است
کاظم هژیرآزاد بازیگری که این روزها «آبی روشن» را به روی پرده دارد، معتقد است آدم‌های این فیلم به‌مانند اکثریت مردم جامعه، علقه‌های مذهبی دارند و بنابراین این روایت، از دل مردم شکل گرفته است. وی همچنین به سریال «زخم کاری» اشاره می‌کند و از ادای این حقیقت که «زخم کاری» سکوی پرتاب دوباره‌ای برای وی بود، هیچ ابایی ندارد.

به گزارش نجوا خبر، کاظم هژیرآزاد بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون به بهانه اکران فیلم «آبی روشن» از محصولات سازمان اوج، در پاسخ به اینکه چگونه نقش کوتاهی که در فیلم «آبی روشن» برعهده داشته، به‌رغم قابلیت بالایش برای شعاری شدن، این‌گونه نشده است، توضیح داد: این اتفاق خوبی است که شما احساس کردید این نقش شعاری نشده است. زمانی که اندیشه یک فیلم شعاری باشد، اجزای آن هم شعاری می‌شود و وقتی کلیت یک فیلم ساده و ملموس باشد، مخاطب هم در مواجهه با آن احساس شعارزدگی نمی‌کند.

زمانی که اندیشه یک فیلم شعاری باشد، اجزای آن هم شعاری می‌شود و وقتی کلیت یک فیلم ساده و ملموس باشد، مخاطب هم در مواجهه با آن احساس شعارزدگی نمی‌کند

وی تأکید کرد: این فیلم، داستانی ساده از اتفاقات روزمره میان مردم عادی را روایت می‌کند. مردمی که اعتقادات مذهبی خود را هم دارند و حتی برای رسیدن به آرزوهای خود دخیل می‌بندند. آقای خواجه‌پاشا به‌عنوان کارگردان، دست روی قصه‌ای گذاشته است که این مضامین را در دل خود دارد اما شعاری نیست. اکثریت مردم ایران هم افرادی مذهبی هستند و هرچند به‌واسطه مدرنیته اندکی دچار اختلال در روابط شده‌ایم اما جامعه سنتی ما همچنان ریشه‌های مذهبی دارد. این باورها همچنان در جامعه ما جاری است. کمااینکه مادر من هم نماز می‌خواند و نذر می‌دهد. مدام در حال ذکر گفتن است و شاید بچه‌های نسل جدید در خانواده خود ما این‌گونه نباشند اما هنوز این ریشه‌ها وجود دارد. «آبی روشن» به گوشه‌ای از زندگی افرادی که به این باورها اعتقاد دارند می‌پردازد.

این بازیگر باسابقه تأکید کرد: همه ما سفر به حرم امام رضا(ع) را تجربه کرده‌ایم. این بخشی از زندگی عادی مردم ماست که اهل زیارت هستند و هر کدام هم برای خودشان قصه‌ای دارند. هر یک از آدم‌هایی که برای زیارت به صحن امام رضا(ع) می‌روند و ضریح را می‌بوسند، قطعا برای خودشان داستانی دارند و اگر بخواهیم می‌توانیم براساس هر کدام از این قصه‌ها، سناریویی خلق کنیم یا حتی درباره آن‌ها رمان بنویسیم. «آبی روشن» هم یکی از قصه‌های برخاسته از دل همین مردم است.

هژیرآزاد با اشاره به اینکه دعوتش برای ایفای نقش در «آبی روشن» از سوی کیومرث مرادی بوده که پیش‌تر هم او را به تیم تولید سریال «زخم کاری» معرفی کرده بود، تأکید کرد: حضور در این سریال مانند سکوی پرتاب مجددی برای من بود تا بار دیگر به کارگردانان دیگر معرفی شوم. برای اولین‌بار بود که برای ایفای یک نقش از سوی فریدون جیرانی به برنامه‌اش در آپارات دعوت شدم و این اتفاقی بود که پیش‌تر برای همه نقش‌آفرینی‌های متعددی که داشتم، تجربه نکرده بودم. البته تاکید می‌کنم که این اتفاق تنها مربوط به من نبود و به دلیل کلیت سریال بود که مورد توجه هم قرار گرفته بود. تقریبا همه بازیگران آن سریال به دلیل دیده شدن سریال، به چشم آمدند.

«زخم‌کاری» سکوی پرتاب دوباره برایم بود/ قصه «آبی روشن» از دل مردم است

این بازیگر با تأکید براینکه اگر بار دیگر از سوی محمدحسین مهدویان دعوت به همکاری داشته باشد، خواهد پذیرفت، گفت: چرا نپذیرم؟ آقای مهدویان کارگردانی بسیار بااخلاق و کاربلدی است و راهنمایی‌های بسیار خوبی در مسیر کار به بازیگران خود می‌کند. همکاری با مهدویان به‌گونه‌ای است که بازیگر را خسته نمی‌کند. همزمان نویسنده خوبی هم هست و تا به امروز اقتباس‌های خوبی از داستان‌های کلاسیک شکسپیر ارائه کرده است. برای فصل چهارم سریال هم دعوت به همکاری داشتم تا نقش همان کاراکتر مرده را در رویای مالک ایفا کنم. حضور کوتاهی در این فصل هم داشته‌ام.

عالم سینما، تئاتر و بازیگری اساسا این ویژگی را دارد که تا وقتی به خوبی در آن معرفی نشده باشید، امکان شناخته‌شدن هم نخواهید داشت

هژیرآزاد درباره تکرار همکاری خود با دو بازیگر جوان فیلم «آبی روشن» یعنی سارا حاتمی و مرتضی امینی‌تبار بعد از سریال «زخم کاری»‌ هم گفت: به‌نظرم این دو بازیگر هم از انتخاب‌های خوب کارگردان بودند و معتقدم بسیار به این نقش‌ها نزدیک بودند. هر دو این بازیگران متناسب با این نقش‌ها در داستان بودند؛ چه آن سرباز چه آن دختر بارداری که حالا شوهرش فرار کرده است. به همین دلیل هر دو انتخاب را انتخاب‌های خوبی از طرف کارگردان می‌دانم.

وی افزود: این جنس فیلم‌ها به گونه‌ای نیست که نیاز به هزینه‌های کلان برای بازیگر داشته باشد و اتفاقا چقدر خوب که کارگردان سراغ بازیگران مستعد و توانمندی رفته که هم از پس نقش‌ها برآمدند و هم به‌واسطه این فیلم بیشتر به گیشه سینما معرفی شدند. خانم حاتمی همین روزها مشغول سومین نقش‌آفرینی خود در سینما است و این اتفاق خوبی است. آقای امینی‌تبار هم شرایط مشابهی دارد. بازیگر جوانی که هم مستعد بوده و هم شانس خوبی تا به امروز داشته است. خیلی هم خوش‌اخلاق، بامعرفت و سربه‌زیر هستند.

این بازیگر باسابقه در ادامه تأکید کرد: عالم سینما، تئاتر و بازیگری اساسا این ویژگی را دارد که تا وقتی به خوبی در آن معرفی نشده باشید، امکان شناخته‌شدن هم نخواهید داشت. این یک قاعده است که بر سردر سازمان آمار جهانی هم آن را درج کرده‌اند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/267264

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب