رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با «نجوا خبر»:

کاهش محسوس خرید طلا در بازار/ سکه بخریم یا منتظر بمانیم ارزان می‌شود؟

کاهش محسوس خرید طلا در بازار/ سکه بخریم یا منتظر بمانیم ارزان می‌شود؟
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: خرید طلا نسبت به گذشته کاهش محسوسی داشته و به همین دلیل شاهد ثبات و آرامش نسبی در بازار طلا و سکه هستیم.

به گزارش «نجوا خبر»؛ قیمت طلا و سکه در حالی روز سه شنبه ۲ خرداد ماه در روند کاهشی قرار گرفت که ربع سکه راه خود را جدا کرد و شاهد افزایش قیمت بود.

قیمت سکه امامی همچنان در کانال ۳۲ میلیونی ماندگار شده و ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

ریزش قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

گزارش منابع مختلف از بازار طلا و سکه در روز سه شنبه حاکی از روند کاهشی قیمت‌ها در بازار فلز زرد بود. اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت طلا را دو میلیون و ۵۶۵ هزار تومان اعلام کرد که ۲۰ هزار تومان کمتر از روز دوشنبه بود.

روز سه شنبه قیمت دلار و انس جهانی طلا، هر دو فاکتور تعیین‌کننده قیمت فلز گرانبهای داخلی، کاهشی بود. دلار در کانال ۵۲ هزار تومانی ایستاد و طلای جهانی برای ساعاتی به محدوده ۱۹۵۶ دلاری ورود کرد. همین دو عامل مانع شتاب بیشتر قیمت طلا و سکه در بازار بود.

اما آیا این کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه ادامه دارد یا نه؟

پول‌های طلا راهی بازار خودرو شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در این مورد به «نجوا خبر» گفت: در اردیبهشت ماه تقاضای طلا و سکه کاهش یافته است که به دلیل طرح جدید عرضه و فروش خودرو است زیرا تعدادی از مردم برای ثبت‌نام خودرو طلا و سکه‌های خود را می‌فروشند و همین موجب افزایش عرضه سکه و طلا در بازار و کاهش قیمت شده است.

نادر بذرافشان ادامه داد: نوسانات دلار و اونس جهانی در هفته‌های اخیر موجب نوسان ۲ تا ۵ درصدی قیمت طلا و سکه در اردیبهشت ماه شد که فعلا این نوسانات اندک در بازار ادامه دارد.

زمان خرید طلا و سکه فرا رسید؟

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران، بازار طلا و سکه از ابتدای سال جاری شاهد ثبات و آرامش نسبی است. این در حالی است که در سال‌های گذشته با ورود به ماه شوال که معمولا اعیاد و مراسم‌ها بیشتر می‌شود شاهد التهاب قیمت‌ها بودیم؛ اما امسال خبری از التهاب قیمتی در بازار طلا و سکه نبود.

بذرافشان با اشاره به کاهش قیمت طلای جهانی در روز سه شنبه گفت: ثبات دو ماهه قیمت طلا و سکه در ابتدای سال و همچنین کاهش قیمت اونس جهانی نشان می‌دهد این روزها بهترین زمان برای خرید طلا و سکه است. بنابراین مردم می‌توانند خرید خود را بدون نگرانی انجام دهند.

قیمت سکه و طلا در مرز حساس

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران با اشاره به اینکه حباب سکه به طور چشمگیری کوچک شده است، گفت: قیمت سکه با کاهش تقاضا در بازار به سمت کاهش رفته و کسانی که نیاز به خرید سکه دارد الان زمان مناسبی برای خرید است.

بذرافشان با بیان اینکه قیمت طلا و سکه اکنون در مرز حمایتی است، ادامه داد: پیش‌بینی قیمت طلا به جز وضعیت انس جهانی، به نرخ دلار بازار آزاد داخل کشور نیز بستگی دارد. دلار بازار آزاد فعلا بی‌خیال قله ۵۵ هزار تومان شده که در روز دهم اردیبهشت فتح کرده بود و تا ۵۲ هزار تومان عقب‌نشینی کرده است.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/107875

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب