نگرانی اسرائیل: عقب‌نشینی آمریکا به نفع ایران در مذاکرات هسته ای

نگرانی اسرائیل: عقب‌نشینی آمریکا به نفع ایران در مذاکرات هسته ای
رسانه صهیونیستی "کان" تأکید کرد که با ارسال پاسخ ایران، اسرائیل نگران است که امریکا در مسائل مربوط به بازرسی تأسیسات هسته‌ای ایران و افزایش غنی‌سازی اورانیوم و محدودیت‌های مطرح شده در توافق هسته‌ای به نفع ایران عقب‌نشینی کند.

به گزارش نجواخبر، این گزارش افزوده که دولت کنونی امریکا، پیش از این به اسرائیل تعهد داده بود که از موضوع بازرسی آژانس و آنچه اسرائیل «نقض معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای از جانب ایران» می‌خواند کوتاه نیاید. تماس‌های گسترده‌ای با واشنگتن در سطح سیاسی و امنیتی برقرار شده تا امریکا از تعهدات خود به اسرائیل در این باره کوتاه نیاید.

یان حولاتا، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی با همتای امریکایی خود «جیک سولیوان» تماس گرفته است. همزمان کانال ۱۳ اسرائیل، در گزارشی تأکید کرد که پاسخ ایران به متن پیشنهادی اروپا شامل پرسش‌هایی درباره منافع اقتصادی بازگشت به توافق هسته‌ای برای تهران خواهد بود.

همچنین یوآف گالانت از سران حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو درباره پیامدهای بازگشت به توافق هسته‌ای در نسخه ۲۰۱۵ آن هشدار داد و گفت که این بازگشت «توان تشکیلاتی ضد اسرائیلی در منطقه را تقویت خواهد کرد.» وی که پیش‌تر فرمانده منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی بوده، تأکید کرد که در صورت بهبود شرایط اقتصادی ایران، اموال بیشتری به گروه‌های ضداسرائیلی ارسال خواهد شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11779

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.