رسمی: ارلینگ هالند بازیکن سال لیگ برتر شد

رسمی: ارلینگ هالند بازیکن سال لیگ برتر شد
ارلینگ هالند در اولین فصل حضورش در منچسترسیتی توانست عنوان بازیکن سال لیگ برتر را به دست بیاورد.

به گزارش نجوا خبر، مهاجم نروژی در تنها 35 بازی توانست 36 گل بزند تا رکورد 29 ساله بیشترین گل زده در یک فصل لیگ برتر را بشکند. او همچنین 8 پاس گل داده تا کمک کند سیتی برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر شود. او با سیتی به فینال جام حذفی و فینال لیگ قهرمانان هم رسیده است.

ارلینگ هالند در مجموع روی 44 گل سیتی نقش داشته و از این نظر با رکورد تیری آنری در فصل 3-2002 مساوی کرده است. هالند هنوز یک بازی دیگر در لیگ برتر در پیش دارد و می‌تواند رکورد آنری را هم بشکند.

اکنون برای چهارمین فصل پیاپی است که یک بازیکن از منچسترسیتی جایزه بهترین بازیکن فصل را می‌برد. کوین دی‌بروینه در فصل‌های 20-2019 و 22-2021 این جایزه را به دست آورد و روبن دیاس هم در فصل 21-2020 آن را برد.
ونسان کمپانی هم موفق شده بود این جایزه را در فصل 12-2011 به دست آورد.

دی‌بروینه که این فصل با 16 پاس گل، در صدر جدول پاس‌های گل ایستاده، باز هم برای جایزه بازیکن سال نامزد شده بود اما در رقابت با هالند شکست خورد. بوکایو ساکا و مارتین اودگارد از آرسنال، مارکوس رشفورد از منچستریونایتد، هری کین، مهاجم تاتنهام و کایران تریپیر، مدافع نیوکاسل دیگر نامزدهای این عنوان بودند.

هالند پیش از این جایزه بهترین بازیکن سال را از اتحادیه فوتبال نویسان انگلیس دریافت کرده بود. او همچنین نامزد بازیکن سال از دید اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/117940

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.