«مسی» حالا پرافتخارترینِ تاریخ فوتبال

«مسی» حالا پرافتخارترینِ تاریخ فوتبال
لیونل مسی، ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن، با گلزنی مقابل استراسبورگ به تیمش کمک کرد تا قهرمانی‌اش در لیگ یک را قطعی کند و به این ترتیب به چهل و سومین جام دوران حرفه‌ای‌اش رسید.

به گزارش نجوا خبر، قهرمانی در جام جهانی 2022 و انتخاب به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا خاطراتی فراموش نشدنی برای لیونل مسی در عرصه ملی رقم زد. در عرصه باشگاهی اما اوضاع خیلی برای ستاره البی‌سلسته خوب پیش نرفت تا او مصمم به ترک پاریس در پایان این فصل شود. رابطه تیره و تار او با هواداران PSG تا جایی پیش رفت که آنها حتی در چند بازی ستاره تیم‌شان را هو کردند ولی مسی درست در لحظه‌ای که نیاز بود دست به کار شد و گل قهرمانی تیمش را زد تا حداقل با خاطره‌ای خوش پایتخت فرانسه را ترک کند.

پاری‌سن‌‎ژرمن در هفته سی و هفتم لیگ یک فرانسه در خانه استراسبورگ به میدان رفت. این تیم برای قطعی کردن قهرمانی خود به تنها یک امتیاز از این دیدار نیاز داشت و در نهایت نیز با نتیجه 1-1 کار را به اتمام رساند تا در شب بقای میزبان، جشن صعود بگیرد.

استراسبورگ که خطر سقوط را به شدت احساس می‌کند در حضور تماشاگران خود نیمه اول سختی برای پاریسی‌ها رقم زد اما در باز کردن دروازه این تیم ناکام بود. شاگردان گالتیه نیمه دوم را بهتر شروع کردند و توانستند با دیکته کردن برتری خود به حریف در نهایت به گل اول برسند.

این شانزدهمین گل مسی در سی‌امین بازی او در این فصل از لیگ یک فرانسه بود که قطعا مهم‌ترین آنها نیز به شمار می‌رود و می‌تواند کمی رابطه او با هواداران را در روزهای پایانی حضورش در پاریس بهتر کند و خداحافظی بهتری برایش رقم بزند.

این گل از حیثی دیگر هم برای لئو مهم بود. او با این گل و عبور از کریستیانو رونالدو به بهترین گلزن تاریخ 5 لیگ معتبر اروپایی تبدیل شد. ستاره آرژانتینی پاریس 496 گل در 5 لیگ معتر (با پیراهن بارسا و پاریس) به ثمر رسانده است.

حالا مسی هم می‌تواند از جشن قهرمانی زودهنگام پاریسی‌ها لذت ببرد و آن را به کلکسیون پربار افتخارات خود بیفزاید، در حالی که رونالدو را در یک رکورد مهم دیگر نیز جای گذاشته است. او طی 577 بازی باشگاهی (5 لیگ معتبر – لالیگا و لیگ فرانسه) 496 گل زده و 222 پاس گل داده است. مسی در حالی از این رکورد عبور کرد که رونالدو در میانه‌های فصل جاری از یونایتد جدا شد و به النصر پیوست تا خیلی‌ها پایان کارش در سطح اول باشگاهی را متصور شوند. این در حالی است که مسی این شانس را دارد که فصل آینده نیز با انتخاب یک باشگاه اروپایی، رکوردهایش را بهتر و دست نیافتنی‌تر کند.

به ثمر رساندن گل قهرمانی پاریس و عبور از رونالدو در تعداد گل‌های باشگاهی (5 لیگ معتبر) تنها اتفاقات شیرین شب رویایی مسی نبود و او حالا در کنار دنی آلوز پرافتخارترین بازیکن تاریخ نیز به حساب می‌آید. این چهل و سومین قهرمانی تیمی مسی بود که او را با هم تیمی سابقش در بارسا مساوی کرد. لئو با توجه به شرایط فعلی ستاره برزیلی این شانس را دارد تا رکورد یاد شده را نیز به تنهایی مال خود کند؛ اگر تنها یک عنوان دیگر تا پیش از آویختن کفش‌هایش به دست آورد که خیلی دور از دسترس نیست.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/117961

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب