تصمیم مهم دولت برای کاهش ساعت کاری

تصمیم مهم دولت برای کاهش ساعت کاری
تغییر ساعت کاری ادارات، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و ادارات آموزش و پرورش کلید خورد.

به گزارش نجوا خبر، جزئیات تغییر ساعت کاری ادارات، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و ادارات آموزش و پرورش اعلام شد. برنامه کاهش، تغییر ساعت کاری و ساعت شروع به کار جدید ادارات، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش اعلام شد. کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با کاهش و تغییر ساعات کاری موافقت کرد.
توضیحات سخنگوی دولت درباره ساعت کاری جدید ادارات، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش
سخنگوی دولت درباره تغییر ساعات کاری ادارات، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و ادارات آموزش و پرورش و مؤسسات آموزشی توضیحاتی ارائه کرد.
سخنگوی دولت گفت: این ساعت کاری از 15 خرداد تا 15 شهریورماه است؛ آموزش و پرورش این ایام تعطیل است و مدارس فعال نیستند و مشکلی هم برای مادران شاغل به میزان زیاد نخواهد بود و برخی تعداد محدود، تدبیر لازم برای ساعت کاری شناور انجام شده است. از مدیران خواسته شده و مجددا می‌خواهیم که همکاری لازم را با مادران شاغلی که همسران شاغل دارند، داشته باشند.

علی بهادری‌ جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران طی سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) و قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رأی اعتماد به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: امروز دومین وزیر پیشنهادی دولت، آقای عباس علی‌آبادی چهره شناخته‌شده در عرصه صنعت به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صمت به مجلس معرفی شد. ایشان ریاست سابق دانشگاه صنعتی مالک اشتر، معاونت وزیر نیرو و مدیرعالمی مپنا را در سوابق خود دارند و امیدواریم با اعتماد مجلس این وزارتخانه مجدداً با مسئولیت وزیر اداره شود و از تلاش‌های آقای نیازی قدردانی می‌کنیم.
او افزود: روزهای گذشته شاهد سفر سلطان عمان به تهران بودیم که در راستای استمرار سیاست همسایگی بود و در پنج حوزه مختلف اسناد همکاری به امضا رسید و توافقات خوبی شکل گرفت.

سخنگوی دولت گفت: در انتهای هفته گذشته شاهد آزادی دیپلمات بازداشت‌شده کشورمان آقای اسدی بودیم و از قوای دیگر در نهایی‌سازی انتقال محکومان بین ایران و بلژیک تشکر می‌کنیم، این می‌تواند موضوعی برای مطالعه موردی از رعایت حقوق بشر باشد که باید مورد دقت قرار بگیرد.

بهادری‌ جهرمی درباره تغییر ساعات کاری ادارات گفت: سال گذشته در ایام گرما و اوج مصرف برق، ساعات کار از ساعت 7 صبح آغاز می‌شد؛ با توجه به عدم تغییر ساعت رسمی کشور از امسال، تفاوتی در ساعات کاری صورت نمی‌گیرد و به همان میزان کار انجام می‌شود و از این منظر مشکلی برای ارائه خدمات اداری شکل نخواهد گرفت. این ساعت کاری از 15 خرداد تا 15 شهریورماه است؛ آموزش و پرورش این ایام تعطیل است و مدارس فعال نیستند و مشکلی هم برای مادران شاغل به میزان زیاد نخواهد بود و برخی تعداد محدود، تدبیر لازم برای ساعت کاری شناور انجام شده است. از مدیران خواسته شده و مجددا می‌خواهیم که همکاری لازم را با مادران شاغلی که همسران شاغل دارند، داشته باشند.

او هم‌چنین گفت: دولت صرفه‌جویی را از خود شروع کرده و این استانداردها را به خودش ابلاغ و نظارت کرده و از مردم عزیزمان می‌خواهیم کمک کنند ناتراضی‌ها در این عرصه‌ها را مدیریت کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به ابعاد سفر سلطان عمان به تهران گفت: دولت موضوعات اقتصادی و تجاری را مد نظر قرار داده و حجم تبادلات دو کشور در سال گذشته نسبت به 1399 دو برابر شده و توافقات خوبی انجام گرفته و اخبار خوبی در این حوزه‌ها منتشر خواهد شد. توسعه در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترانزیت انجام شده و در اقتصاد سلامت و اقتصاد گردشگری توافقات خوبی شده و این می‌تواند به استفاده بهتر از ظرفیت‌های متقابل کمک کند.

بهادری‌جهرمی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده حدود 30 درصد از جامعه زیر خط فقر هستند، خاطر نشان کرد: مرکز آمار مرکز رسمی انتشار آمار است و من چنین چیزی ندیدم؛ دولت و اصحاب رسانه نگاه مشترکی دارند که معطل نگه داشتن کشور به نگاه‌های بیرونی و یک مجموعه خاص مایه عقب‌ماندگی و اشتباه بوده است. ما با تکیه بر سیاست همسایگی تلاش داریم این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود. افزایش مبلغ یارانه، بیمه سراسری، پرداخت سود سهام عدالت با اعداد یک میلیونی و دیگر اقدامات موجب شده ضریب جینی کاهش یافته و در دهه گذشته عقب‌ماندگی داریم و باید این عقب‌ماندگی جبران شود.

او درباره اقدامات دولت برای حل مشکل کم‌آبی در سیستان و بلوچستان گفت: عمده توجه دولت در سال اخیر برای حل این‌چنین مشکلات، توجه به مناطق محروم بوده است. در 18 ماه ابتدایی کار دولت رتبه اول تخصیص بودجه به سیستان و بلوچستان بوده است و این نشانگر نگاه دولت برای عدالت است. در حوزه آب راه‌کارهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده است.
سخنگوی دولت عنوان کرد: انتقال آب، چاه‌های ژرف، انتقال آب از دریای عمان، پیگیری حقابه ایران از هیرمند از جمله اقدامات دولت برای این مشکل بوده است و امیدواریم مجموع این اقدامات به حل مشکلات و تأمین آب برای این عزیزان منجر شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال برقراری روابط ایران و مصر، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دولت برای توسعه روابط با کشور مصر آمادگی دارد و رئیس‌جمهور هم بعد از فرمایشات ایشان به وزارت خارجه دستور دادند تدابیر لازم برای این مسئله اندیشیده شود.

موافقت با تغییر ساعت کاری و کاهش ساعات کار ادارات
لازم به ذکر است، چندی پیش، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از مصوبه این کمیسیون برای کاهش ساعات کاری ادارات از ۴۴ ساعت به ۴۲ ساعت و ۳۰ دقیقه در هفته خبر داد.

حسن لطفی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری درباره ساعات کار ادارات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان بررسی این لایحه ماده یک آن مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: براساس ماده یک این لایحه ساعات کاری ادارات در هر هفته از 44 ساعت به 42 ساعت و 30 دقیقه کاهش می‌یابد.

لطفی تاکید کرد: لایحه مذکور یک ماده و تبصره دارد که بررسی و تصویب تبصره‌های آن به جلسه بعد موکول شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118053

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب