معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست:

جهت‌گیری محیط‌زیستی فولاد مباركه در دوره مدیریت فعلی ستودنی است

جهت‌گیری محیط‌زیستی فولاد مباركه در دوره مدیریت فعلی ستودنی است
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: مجموعه فولاد مبارکه در دوره جدید مدیریت، اقدامات، استراتژی‌های و سیاست‌های خوبی را در زمینه‌های محیط‌زیستی در پیش گرفته و جهت‌گیری‌های آن در عرصه محیط‌زیست ستودنی است.

به گزارش خبرنگار فولاد؛ علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به همراه محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان و جمعی از مدیران شرکت فولاد مبارکه و سازمان محیط‌زیست از منطقه حفاظت‌شده قمیشلو بازدید کردند و آخرین وضعیت گونه‌های گیاهی و جانوری زیست‌بوم این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.
معاون رئیس‌جمهوری در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: بازدید امروز از منطقه بسیار خوب و ارزشمند بود، چون این منطقه یکی از مناطق مهم زیست‌محیطی و از ذخایر اصلی کشور است که با همت محیط‌بانان سازمان از آن حفاظت می‌شود.
وی گفت: علی‌رغم همه بی‌مهری‌ها، انواع گونه‌های گیاهی و جانوری در این زیست‌بوم وجود دارد که با جان‌فشانی محیط‌بانان و برنامه‌ریزی مسئولان و همکاری صنایع و معادن از این گونه‌ها محافظت می‌شود. منابع گیاهی و جانوری این منطقه بسیار غنی است و باید در قالب برنامه‌های مشارکتی از این منابع ارزشمند ملی برای آیندگان محافظت شود.
رئیس سازمان محیط‌زیست افزود: در این راستا سیاست‌هایی برای کل کشور در نظر گرفته شده که لایحه آن برای هیئت دولت ارسال گردیده تا پس از تصویب، این مناطق با حضور مردم و سایر فعالان و دلسوزان محیط‌زیست حفظ شود.
علی سلاجقه خاطرنشان کرد: ظرفیت بخش‌های مختلف کشور نظیر صنایع، معادن و بخش خصوصی ازجمله ظرفیت‌هایی است که باید در سراسر کشور و در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به کار گرفته شود.

فولاد مبارکه استراتژی‌ها و سیاست‌های خوبی را در زمینه‌های محیط‌زیستی پیش گرفته است
وی تصریح کرد: مجموعه فولاد مبارکه در دوره جدید مدیریت، اقدامات خوبی در عرصه‌های زیست‌محیطی انجام داده است. گاهی برخی نام صنعت فولاد را با آلایندگی، تخریب منابع آبی و خاکی گره می‌زنند و این در حالی است که فولاد مبارکه استراتژی‌ها و سیاست‌های خوبی را در زمینه‌های محیط‌زیستی در پیش گرفته است.
معاون رئیس‌جمهوری تأکید کرد: امروز به همراه دکتر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه از منطقه حفاظت شده قمیشلو بازدید کردیم. این اتفاق بسیار مبارک بود؛ چون بسیار ارزشمند است که یک صنعت در حوزه مسائل محیط‌زیستی دغدغه‌مند باشد و در کنار پایداری اقتصادی، پایداری محیط‌زیستی را در دستور کار خود قرار دهد.
فولاد مبارکه علاوه بر اقدامات زیست‌محیطی در بخش تولید و کاهش چشمگیر آلاینده‌های جوی، حمایت‌کننده گونه‌های گیاهی و جانوری است
رئیس سازمان محیط‌زیست عنوان کرد: در حال حاضر حفظ منابع زیستی و ذخایر کشور با حداقل امکانات مادی و نیروی انسانی انجام می‌شود و امروز، مدیران فولاد مبارکه محدودیت‌های موجود و گونه‌های در حال انقراض را در این منطقه مشاهده کردند. صنایعی نظیر فولاد مبارکه علاوه بر اقدامات زیست‌محیطی در بخش تولید و کاهش چشمگیر آلاینده‌های جوی، حمایت‌کننده گونه‌های گیاهی و جانوری هستند.
وی بیان کرد: این شرکت علاوه بر ایجاد ایستگاه‌های پایش هوا، اقدامات چشمگیری در زمینه استفاده بهینه از منابع آبی انجام داده و به‌عنوان مثال، در زمینه تصفیه و استفاده از پساب صنعتی و شهری، با سرمایه‌گذاری در این حوزه، پروژه‌های خوبی را در دستور کار قرار داده که الگویی ارزشمند برای کشور است.
سلاجقه گفت: ازجمله اقدامات ارزنده دیگر ایجاد فضای سبز و توسعه آن است که امروز نیز در مورد برنامه‌ریزی برای اقدامات لازم در زمینه طرح‌های جامع برای حمایت از گونه‌های جانوری و گیاهی استان، پیشنهادهایی به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.
وی افزود: این پیشنهاد‌ها در اداره کل محیط‌زیست استان بررسی و به فولاد مبارکه ارائه خواهد شد و امیدواریم این شرکت بزرگ صنعتی از حفظ این ثروت الهی که در اختیار ما قرار گرفته حمایت‌ کند و صنایع به بزرگ‌ترین حامی محیط‌زیست در کشور تبدیل شوند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بازدید از منطقه حفاظت‌شده قمیشلو مطرح کرد؛
هدف فولاد مبارکه تبدیل شدن به الگوی زیست‌محیطی کشور و رسیدن به صنعت سبز است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در جریان این بازدید در مصاحبه با خبرنگار ایراسین گفت: اگر همه صنایع در کنار مردم قرار گیرند و برای اصلاح شرایط حوزه خود و رویه‌های موجود در زمینه محیط‌زیست تلاش کنند، می‌توانیم شاهد احیای محیط‌زیست باشیم. توسعه صنعت نیز با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و با نگاهی عمیق و درست به صنعت، نظیر تولید سبز، بدون مغایرت با محیط‌زیست محقق می‌شود. امروز نگاه ما در فولاد مبارکه الگو شدن در این حوزه و تبدیل شدن به یک صنعت سبز برای خلق آینده‌ای بهتر است.
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: طبیعت و محیط‌زیست، هدیه ارزشمند الهی و سرمایه بی‌بدیلی است که در اختیار ما قرار گرفته و وظیفه انسانی همه ما، حفظ و حراست از این سرمایه بزرگ است.
وی گفت: متأسفانه طی دهه‌های گذشته آن‌گونه که شایسته است در بهره‌برداری و حفظ این سرمایه، الزامات مربوطه مراعات نشده و امروز حیات طبیعت، این ودیعه الهی، در خطر قرار گرفته است.
مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: امروز گونه‌های گیاهی و حیوانی، محیط‌زیست و زندگی طبیعی انسان به مخاطره افتاده است. وضع موجود زاییده افراط و تفریط‌هایی است که در گذشته صورت گرفته و در ادامه نیز به‌جای اصلاح روند گذشته، همچنان شاهد افراط یا تفریط در این زمینه هستیم که نه‌تنها به اصلاح وضع موجود منجر نمی‌شود، بلکه شرایط را پیچیده‌تر می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی نادرست و توسعه بی‌رویه صنعتی، بدون ملاحظات زیست‌محیطی، موجب شده آسیب‌هایی به محیط زیست وارد شود، ولی این به معنای تعارض زندگی بشر با محیط‌زیست نیست، بلکه تداوم زندگی بشر و حتی توسعه صنعت با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی امکان‌پذیر است.
وی بیان کرد: در این راستا و در جهت تقویت همکاری‌های دوجانبه بین فولاد مبارکه و محیط‌زیست کشور، بازدیدی از منطقه حفاظت‌شده قمیشلو داشتیم و با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالای این منطقه، امیدواریم با همکاری‌های فیمابین، اقدامات مؤثری را برای حفظ محیط‌زیست تعریف کنیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118104

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب