بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره ) در سفارت ایران در کویت

بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره ) در سفارت ایران در کویت
مراسم بزرگداشت سی وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره ) درتالار سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت برگزار شد.

به گزارش نجوا خبر، در این مراسم برخی روحانیون و ائمه جمعه و جماعات،اساتید دانشگاه، اعضای انجمن دوستی ایران وکویت، نمایندگان نهادهای ایرانی و اقشار مختلف مردم کویت و ایرانیان مقیم در این کشور حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین "حسین المعتوق" مدیر حوزه علمیه کویت در این مراسم طی سخنانی ضمن گرامیداشت یادامام خمینی (ره ) گفت: امام با اتکای به خدا و مردم توانست ابهت دروغین و غرور جهانخواران و سلطه گران را در برابر چشم مستضعفین بشکند.

وی امام خمینی (ره ) را صاحب عزت واعتبار فراوان نزد خدا دانست وافزود:هیچ فشار و تنگنایی از زندان تا تبعید و محدودیت های دیگر دشمن برای لطمه زدن به ایشان، به لطف خدا اعتبار او را نزد مردم جهان نکاست.

حجت الاسلام سید مجتبی مهری امام جماعت مسجد شعبان کویت نیز در این مراسم در سخنانی گفت: امام خمینی(ره )، نوری الهی بود که جانی تازه به مسلمانان بخشید و خود نیز از جان ومال خود و فرزندانش در راه اعتلای اسلام دریغ نکرد.

این روحانی برجسته کویتی اظهار داشت: امام خمینی (ره ) با بهره گیری از نورپرفروغ پیامبر (ص ) و امام علی (ع)، هدایت گر راه هزاران حق طلب و حق جو شد ونوری است که هیچگاه در دل ملت‌ها خاموش نمی‌شود.

در این مراسم مصطفی غلوم عضو انجمن دوستی کویت وجمهوری اسلامی ایران طی سخنانی به تشریح دستآوردهای نهضت امام خمینی (ره ) و میراث گرانبهای وی پرداخت.

وی گفت: حرکت امام خمینی (ره ) از یک سو پیام صلح را برای جهانیان واز سوی دیگر استقلال، آزادی و حکومت مردم سالاری دینی را برای ایرانیان به ارمغان آورد.

به گزارش سفارت جمهوری اسلامس ایران در کویت، شرکت کنندگان در این مراسم، بر عهد خود برای پیروی ازسیره و رهنمودهای انقلابی امام خمینی (ره ) وادامه راه با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند.

همچنین در این مراسم علاوه بر شعر خوانی به زبان عربی وفارسی در رثای امام فقید تواشیح ومدیحه سرایی قرائت شد .

در پایان مراسم ابراهیم نوروزی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت از حضور ومشارکت فعالانه اقشار مختلف مردم کویت وایرانیان مقیم در این مراسم قدردانی کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118149

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.