توفان ناهید در باكو، دختر ایرانى طلایى شد

توفان ناهید در باكو، دختر ایرانى طلایى شد
ناهید كیانى با شكست تمامى رقبا در مسابقات تكواندوى قهرمانى جهان اولین طلاى تاریخ بانوان ایران را كسب كرد.

به گزارش نجوا خبر، در آخرین روز مسابقات تكواندوى قهرمانى جهان ناهید كیانى در وزن ٥٣- كیلوگرم بانوان توفان به پا كرد و با شكست تمامى حریفان خود یك طلاى تاریخى را دشت كرد.

این دختر ایرانى كه در المپیك توكیو به خاطر رویارویى با كیمیا علیزاده نامش بر سر زبان‌ها افتاد، حالا دو سال بعد از حذف آن رویداد، بغضش در باكو تركید و یك طلاى تاریخى براى ایران ثبت كرد.

در روز پایانی رقابت‌های جهانی جمهوری آذربایجان - باکو، امروز ناهید کیانی، ملی‌پوش وزن ۵۳- کیلوگرم کشورمان، در دیدار نخست خود رو در روی «این سوان» از کره جنوبی قرار گرفت و موفق شد با اقتدار او را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد. کیانی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف «لوکا پاتافالوی» از مجارستان رفت و در رقابتی جذاب موفق شد ۲ بر یک از سد او بگذرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

دختر شایسته ایران در این مرحله مقابل «نیکا کاراباتیچ» از کرواسی قرار گرفت و با ارائه نمایشی دلنشین ۲ بر صفر حریف خود را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. شاهکار ملی‌پوش ایران مقابل «تاتیانا مینینا» بود، حریفی عنوان‌دار از روسیه که در این رقابت‌ها با پرچم فدراسیون جهانی حاضر بود و توانست مقتدرانه ۲ بر یک نایب قهرمان المپیک توکیو 2020 را شکست دهد و راهی فینال شود.

درخشش ناهید كیانى در فینال مقابل «جو زو» از چین تکمیل شد و کیانی با نمایش یک مبارزه حساب‌شده توانست ۲ بر صفر حریفش را شکست دهد و صاحب مدال باارزش طلا شود.

ناهید کیانی علاوه بر کسب اولین مدال طلای کاروان ایران در این رویداد، پس از 9 سال اولین نماینده طلایی ایران در رقابت‌های جهانی در 2 گروه زنان و مردان لقب گرفت. ضمن اینکه نماینده ایران اولین تکواندوکار بانوی ایرانی است که صاحب مدال طلا در تاریخ این رشته ورزشی می‌شود.

بدین ترتیب در پایان رقابت‌های جهانی باکو، تیم ملی ایران توسط «ناهید کیانی» یک مدال طلا و 2 برنز توسط «متین رضایی و آرین سلیمی» به دست آورد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118158

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب