هزینه داروی بیماران‌ «ام‌ اس» از صندوق بیماران صعب العلاج پرداخت می‌شود

هزینه داروی بیماران‌ «ام‌ اس» از صندوق بیماران صعب العلاج پرداخت می‌شود
مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هم اکنون صد در صد هزینه‌های دارویی بیماران‌ام‌اس از صندوق بیماری‌های صعب العلاج پرداخت می‌شود.

به گزارش نجوا خبر، محمداسماعیل کاملی مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو ضمن تأیید خبر افزایش آمار مبتلایان به بیماری‌ام اس گفت: بخشی از این افزایش آمار حاصل تشخیص‌های سریع و به موقع پزشکان به وسیله ابراز‌های کمک تشخیصی است.

وی افزود: قبلاً اگر فردی بیماری‌ام اس داشت زمانی که بیماری خیلی پیشرفت می‌کرد متوجه بیماری می‌شد اما در حال حاضر با ابزار‌های تشخیصی در همان اوایل بروز علائم اولیه قابل تشخیص است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه‌ام اس یک بیماری مربوط به سیستم ایمنی است اظهار کرد: هنوز دلیل مشخصی برای فعال شدن سیستم عصبی پیدا نشده اما به طور کلی فشار‌ها و استرس‌های روحی، نوع تغذیه و فست فود و مصرف بیش از حد غذا‌های کنسروی می‌توانند از جمله دلایل مختلف شیوع بیماری‌ام اس باشند.

کاملی خاطرنشان کرد: بخشی از خدماتی که قبلاً به بیماران‌ام اس ارائه می‌شد در قالب بیماران خاص بود مثلاً هزینه‌های دارو‌های این افراد تحت پوشش بیمه قرار داشت اما سایر خدمات این بیماران مانند خدمات پرتوپزشکی، آزمایشات و فیزیوتراپی تحت پوشش نبود.

وی افزود: با تشکیل صندوق بیماری‌های صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت این خدمات جدید هم تحت پوشش صندوق قرار گرفت و هزینه‌های بیماران‌ام اس در خدمات مختلف کاهش پیدا کرد ضمن اینکه الان صددرصد هزینه‌های دارویی این بیماران از صندوق صعب العلاج پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه اکثر بسته‌ها و خدمات را وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت اعلام می‌کند و ما بر اساس اعلام وزارت بهداشت این کار را انجام می‌دهیم گفت: به دلیل اینکه ۵ درصد اعتبارات کل صندوق به عنوان هزینه‌های دیگر دیده شده لذا در تلاشیم که بیماران برای هزینه‌های خارج از بسته‌های متعارف یک فاکتور ارائه دهند تا بتوانیم این هزینه‌ها را هم پرداخت کنیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118164

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب