فیروز نادری درگذشت

فیروز نادری درگذشت
فیروز نادری، دانشمند ایرانی ناسا، درگذشت.

به گزارش نجواخبر، دکتر فیروز نادری، دانشمند ایرانی مقیم آمریکا و مدیرکل سابق اکتشافات منظومه شمسی ناسا در ساعات پایانی دیروز جمعه نوزدهم خردادماه در ۷۷ سالگی درگذشت.

نادری در سه دهه حضور خود در ناسا فعالیت به عنوان معاون مدیرکل تنظیم راهبرد‌های آزمایشگاه پیش‌رانش جت و مدیریت دو پروژه کاوشگر مریخ به نامهای «روح» و «فرصت» را نیز در کارنامه دارد.

او هفته گذشته عکسی از خود برروی تخت بیمارستان منتشر کرد و نوشت که به دلیل افت ناگهانی ضربان قلب، تعادلش را از دست داده و پس از برخورد سرش به دیوار، مهره گردنش شکسته و نخاعش آسیب دیده و در حال حاضر از گردن به پایین فلج شده است.

نادری پس از بازنشستگی از ناسا در سال ۲۰۱۶، با تکیه بر شهرت خود در بین کاربران ایرانی، به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی روی آورد و به مرور از یک چهره آکادمیک و علمی به یک فعال مجازی با موضع‌گیری‌های تند سیاسی تبدیل شد.

او در پست‌هایش در فضای مجازی خودش را میهن‌دوست و حامی مردم ایران نشان می‌داد اما در سال ۹۵ با انتشار یک بیانیه به صراحت اعلام کرد که وطنش آمریکاست و به آمریکایی بودن خود افتخار می‌کند.

این دانشمند ایرانی که به خاطر موفقیت‌هایش در ناسا، مورد توجه کاربران ایرانی بود، با شروع اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ محتوای علمی توییت‌های خود را به نفع لیدرهای خارج‌نشین اغتشاشات تغییر داد و علنا خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی شد.

موضع‌گیری‌های رادیکال او در فضای مجازی در حمایت از رضا پهلوی، نازنین بنیادی، حامد اسماعیلیون، مسیح علینژاد و دیگر سران اپوزیسیون خارج‌نشین باعث شد که عطاءالله مهاجرانی فعال سیاسی مقیم لندن پس از انتشار خبر فلج شدن او با انتشار این شعر در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، به این خبر واکنش نشان دهد:

شبانگه به سر فکر تاراج داشت
سحرگه نه تن سر؛ نه سر تاج داشت

به یک گردش چرخ نیلوفری
نه تاجی به جا ماند و نه نادری!

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118238

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب