آغاز واریز حقوق خردادِ بازنشستگان تامین اجتماعی/مزایای مناطق جنگی بازنشستگان پرداخت می‌شود

آغاز واریز حقوق خردادِ بازنشستگان تامین اجتماعی/مزایای مناطق جنگی بازنشستگان پرداخت می‌شود
واریز حقوق خرداد بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از صبح امروز آغاز شده است.

به گزارش نجواخبر، پرداخت حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی مطابق روال معمول بر اساس حروف الفبا از امروز بیستم خردادماه آغاز شده و تا پایان ماه ادامه خواهد داشت.

در ساعات آغازین صبح امروز بازنشستگانی که نام فامیلی آن‌ها با «الف» شروع شده، حقوق خرداد خود را دریافت کردند.

ماه گذشته (اردیبهشت) پرداخت حقوق بازنشستگان براساس حروف الفبا با چند روز تأخیر همراه شد، بازنشستگانی که باید بیست و دوم ماه حقوق می‌گرفتند، یکی دو روز دیرتر حقوق خود را دریافت کردند؛ مستمری‌بگیران سازمان انتظار دارند این ماه پرداخت‌ها براساس جدول زمانی و مرتب باشد و تأخیر اتفاق نیفتد.

*مزایای مناطق جنگی بازنشستگان پرداخت می‌شود

بازنشستگان مناطق جنگی مدتهاست در انتظار پرداخت مزایای مزدی این مناطق هستند؛ در حال حاضر شاغلان پنج استان کشور، مزایای مناطق جنگی را دریافت می‌کنند اما بازنشستگانِ این استان‌ها از این پرداخت محرومند.

به نظر می‌رسد مقدمات پرداخت این مزایا فراهم شده است؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نامه‌ای به رحیمی نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعمال مزایای مناطق عملیاتی جهت بازنشستگان نوشته است: «مقرر گردید صندوق بازنشستگی کشوری معادل ریالی افزایش یک طبقه شغلی شاغلان را به حقوق بازنشستگان مشمول قانون پس از دریافت مدارک مثبته از دستگاه اجرایی زمان اشتغال بازنشستگان شاغل در مناطق عملیاتی اضافه و پرداخت کند.»

وی دربخش دیگری از این نامه آورده است: به محض تأمین اعتبار موضوع جهت انجام اقدامات بعدی و صدور احکام بازنشستگان مشمول مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بازنشستگان انتظار دارند مراحل اداری کار تا پایان ماه جاری به اتمام برسد و این مؤلفه در فیش حقوقی تیرماه قرار گیرد؛ یکی دیگر از دغدغه‌های این بازنشستگان مربوط به معوقات این مزایای مزدی‌ست؛ آن‌ها در خواست دارند معوقات مناطق جنگی آن‌ها در ماه‌های پیش رو پرداخت شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118258

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب