رونمایی از نسخه پیشرفته کیت ژنتیک

رونمایی از نسخه پیشرفته کیت ژنتیک
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور از رونمایی نسخه جدید کیت‌های ژنتیک در هفته قوه قضاییه امسال خبر داد.

به گزارش نجوا خبر، امیرحسین مهدوی گفت: تولید کیت ژنتیک و برخی تجهیزات و دستگاه‌های تخصصی سازمان از افتخارات پزشکی قانونی است که در سال‌های اخیر و با اصل اعتماد به جوانان نخبه محقق شد.

وی با اشاره به اینکه نقطه آغاز تولید کیت ژنتیک از آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی استان گیلان بود، افزود: شاید در ابتدای امر و زمانی که دو جوان نخبه در استان گیلان موضوع تولید کیت‌های ژنتیک را مطرح کردند کمتر کسی تصور می‌کرد این امر مهم به نتیجه برسد، اما با همت و تلاش این عزیزان و حمایت سازمان از آنان، موضوع تولید و بومی سازی کیت‌های ژنتیک در کشور محقق شد.

مهدوی تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور با تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری، اصل اعتماد به جوانان و حرکت در مسیر خودکفایی را در دستور کار خود قرار داده و در همین راستا موفق به ساخت و ارتقا کیت‌های ژنتیک و تولید و بومی سازی دستگاه‌هایی همچون هموژنایزر و دستگاه نمونه گیر خودکار شده است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان ادامه داد: کیت‌های ژنتیک تولید شده در سازمان هم اکنون در بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد که علاوه بر سرعت بخشیدن به خدمات، صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی را نیز به همراه داشته است.

وی به اصل خدمت رسانی در سازمان اشاره کرد و افزود: شعار اصلی سازمان پزشکی قانونی کشور خدمت رسانی مناسب به مردم است که همواره در جلسات مدیران مورد تأکید رئیس سازمان قرار دارد.

معاون سازمان پزشکی قانونی کشور از رونمایی نسخه جدید کیت‌های ژنتیک در هفته قوه قضائیه خبر داد و خاطرنشان کرد: خدمت به مردم عزیز ایران نوعی جهاد محسوب می‌شود و این جهاد خدمت رسانی در پزشکی قانونی یک اولویت اساسی و تکریم مردم خط قرمز سازمان است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118430

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.