«بخشنامه جدید وزارت کشور» مجلس را به جنجال کشاند

«بخشنامه جدید وزارت کشور» مجلس را به جنجال کشاند
در بخشنامه اخیر وزارت کشور آمده است که به موجب قرار داشتن در سال منتج به انتخابات مجلس، استانداران، فرمانداران و بخشداران دیگر نباید تعاملی با نمایندگان مجلس یازدهم داشته باشند.

به گزارش نجوا خبر، قرار بود جلسه مجلس برای بررسی بخش‌نامه اخیر وزارت کشور برای اعمال محدودیت نمایندگان به صورت غیر علنی برگزار شود منتها به دلیل طولانی شدن رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح قانون انتخابات، این نشست با دقایقی تأخیر برگزار شد.

پیش از آغاز جلسه غیرعلنی، وحیدی وزیر کشور وارد مجلس شد که همزمان با ورود او نمایندگان به نشانه مخالفت با بخش‌نامه اخیر معاون سیاسی وزیر کشور درباره محدودیت همکاری استانداران و فرمانداران با نمایندگان «دو دو» کردند.

تعدادی از نمایندگان مجلس دور وزیر کشور جمع شده و با فریاد، اعتراض خود را بیان می‌کردند؛ روندی که باعث اخلال در جلسه علنی شد و چندین بار قالیباف از نمایندگان خواست که در رأی گیری برای بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شرکت کنند.

در نهایت تعدادی از اعضای هیئت رئیسه بین نمایندگان معترض رفته و از آنها خواستند برای دقایقی تا غیرعلنی شدن جلسه صبر کنند.

در همین حین سیدغنی نظری نماینده خلخال با صدای بلند گفت که به نشانه اعتراض به حضور وزیر کشور جلسه مجلس را ترک می‌کند که تعدادی از نمایندگان همچون سیدکاظم موسوی مانع خروج او شدند.

روزهای گذشته نیز تعدادی از نمایندگان مجلس در تذکراتی به بخش‌نامه اخیر وزارت کشور معترض شده بودند.

نشست مجلس پس از دقایقی تشنج، به حالت عادی بازگشت.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118548

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.