ستاره‌های سینما در «آمستردام»

ستاره‌های سینما در «آمستردام»
​ سریال «آمستردام» از تازه‌ترین سریال‌های شبکه خانگی است که تلاش کرده از دریچه نگاه‌های مختلف به فعالیت‌های گروهی از اجتماع بپردازد که در سایه فعالیت‌های خلاف به سرمایه هنگفتی دست زده اند.

به گزارش نجوا خبر، پولشویی صاحبان سرمایه های مشکوک هرچند سال‌هاست محل بحث و نقد و نظر در میان اهل فن و بدنه جامعه است ولی کمتر پیش آمده سریال سازان یا فیلم‌سازان، ورودی دقیق و چندجانبه به این مسئله داشته باشند.

سریال آمستردام که کارگردانی آن را مسعود قراگوزلو به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و ایمان افشار برعهده داشته از سریال‌هایی است که سعی کرده آرام آرام و با شخصیت پردازی دقیق و یکدست، مخاطب را وارد دنیای خلافکارانی کند که هم دستی در پولشویی و حراج های مختلف دارند و هم برای آن که بتوانند دست‌بالا را در مراودات با رقبای خود بگیرند از هر ترفندی استفاده می‌کنند؛ از تعاملات ظاهری تا زیرآب زنی های پشت پرده و..
ساختار گانگستری دنیای سریال آمستردام، گاهی مخاطب را یاد سری پدرخوانده و آدم‌های مافیایی‌اش می‌اندازد و شاید در فیلم‌برداری، نورپردازی و انتخاب پوشش بازیگران این تأثیرپذیری‌ها را لمس کنیم ولی داستان سعی شده به اندازه کافی، ماده لازم برای درک اتفاقات در جغرافیای ایران را داشته باشد.

کارگردان سریال آمستردام که به طور رایگان از طریق پلتفرم تماشاخونه ارائه شده، مسئله خود را از دریچه نگاه های مختلف بازتاب می‌دهد و همین قرار دادن نگاه های مختلف درون سریال است که باعث میشود مخاطب نه با یک نگره بلکه با نگره های مختلف همراه شود.

آمستردام سریال پربازیگری هم هست: شهرام حقیقت دوست، هنگامه قاضیانی، مهدی سلطانی، مجتبی پیرزاده، مهدی پاکدل، مینا ساداتی، روشنک گرامی، نسیم ادبی، ارمیا قاسمی، هدیه آزیدهاک، رویا جاویدنیا، بابک قادری و... در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در این بین مهدی سلطانی مثل همیشه قرص و محکم و با طمانینه بالا نقشش را ایفا کرده و کنارش شهرام حقیقت دوست که قبلا در سریال جنایی خونسرد هم خوش درخشیده بود خیلی خوب نقشش را در تقابل با مجتبی پیرزاده ارائه کرده. مهدی پاکدل نیز هرچند ذات کاراکترش مخوف است ولی در عین حال ظاهری معصومانه در سریال دارد که همین تمهید هم جذابیت های کاراکتر را بیشتر کرده است.

سریال آمستردام به غیر از فضاسازی موثر و بازی‌ها قابل اعتنا، تولید هماهنگی هم داشته و حضور مرتضی شایسته به عنوان تهیه‌کننده‌ای با سابقه طولانی در تولید برخی آثار ماندگار سینمای ایران از مادر و میخواهم زنده بمانم تا افعی، سربازهای جمعه، روز واقعه و... سعی کرده انعطاف لازم در تولید را داشته باشد و همین امر باعث شده سریال، مشکلات برخی آثار آماتور شبکه خانگی را نداشته باشد.

آمستردام سریالی است که جزء به جزء و ذره ذره اطلاعات موردنیاز مخاطب را دربرابرش قرار می‌دهد و اصطلاحا خیلی زود دست خود را رو نمی‌کند و برای همین است که تماشای آن باید با پیگیری کافی صورت گیرد و تقریبا تمام قسمت‌ها دیده شود تا زنجیره واحد حلقه های داستان را پیدا کرد و از آن برای درک ارتباطات و عاقبت داستان سود جست.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118753

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.