مدال‌هاى تاریخى زنان پاورلیفتینگ ایران در هنگ كنگ

مدال‌هاى تاریخى زنان پاورلیفتینگ ایران در هنگ كنگ
ملى پوشان پاورلیفتینگ بانوان ایران در مسابقات جام بین قاره اى با كسب مدال طلا و نقره مجموع دسته‌هاى وزنى ٦٩ و ٧٦ كیلوگرم خوش درخشیدند.

به گزارش نجوا خبر، بعد از صدور مجوز اعزام بانوان ایرانى به مسابقات جام بین قاره‌اى آسیا، اقیانوسیه و آفریقا در رشته پاورلیفتینگ براى نخستین بار در تاریخ، امروز شهلا دو ملى پوش بانوى كشورمان به مصاف رقباى خود رفتند.

شهلا قهرمانى در وزن ٦٩ كیلوگرم عملكرد درخشان و شگفت انگیزى از خود به جاى گذاشت و توانست در حركت اسكوات به مدال طلا، در حركت پرس سینه به مدال نقره و در حركت ددلیفت به مدال نقره دست پیدا كند.


قهرمانى با ركورد مجموع ٤١٧.٥ كیلوگرم بالاتر از رقبایى از كشورهاى نیوزلند و هنگ كنگ به عنوان قهرمانى مجموع دست یافت و مدال طلا را برگردن آویخت تا در اولین اعزام تاریخ، سرود ملى كشورمان در سالن رقابت‌ها طنین انداز شود.


الهام سلیمیان نیز در وزن ٧٦ كیلوگرم به مصاف رقباى خود رفت. ملى پوش بانوى كشورمان در حركت اسكوات به مدال نقره و در حركت پرس سینه به مدال برنز دست یافت. اوج كار سلیمیان در حركت ددلیفت بود كه با پشت سر گذاشتن ركورددار آسیا از كشور فیلیپین با ثبت ركورد ١٩٧.٥ كیلوگرم به مدال طلا دست یافت.
سلیمیان در مجموع با رکورد ۴۴۵ کیلوگرم موفق شد در اولین تجربه خود به مدال نقره مجموع دست پیدا كند و روى سكوى نایب قهرمانى ایستاد.

گفتنى است؛ مسابقات پاورلیفتینگ و پرس سینه بین قاره اى آسیا، اقیانوسیه و آفریقا با حضور ١٨ كشور از سه قاره در هنگ كنگ در حال برگزارى است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118764

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب