هشدار هواشناسی: تداوم بارش‌های سیل‌آسا در جنوب و جنوب شرق کشور

هشدار هواشناسی: تداوم بارش‌های سیل‌آسا در جنوب و جنوب شرق کشور
سازمان هواشناسی با هشدار تداوم ناپایدای‌های فصلی (مانسون) و بارش‌های سیل‌آسا در جنوب و جنوب شرق توصیه کرد مردم از اسکان در بستر مسیل‌ها اجتناب کنند.

به گزارش نجواخبر،‌ بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی به‌ویژه در بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

فردا و جمعه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود. شنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر،‌ اردبیل، ارتفاعات البرز و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. یکشنبه آینده بارش در سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

طی 5 روز آینده در شرق، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز وزش باد شدید و در مناطق مستعد وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است. این شرایط روزهای جمعه تا یکشنبه آینده در نوار غربی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز انتظار می‌رود.

امروز و روزهای شنبه و یکشنبه آینده دریای خزر و طی 5 روز آینده دریای عمان و از جمعه تا یکشنبه آینده خلیج‌فارس مواج است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118776

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب