رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در گفتگو با «نجوا خبر»:

جمهوری خودمختارِ ایرلاین‌ها/ از نایاب شدن بلیت تا فروش دلاری در سایت‌های عراقی!

جمهوری خودمختارِ ایرلاین‌ها/ از نایاب شدن بلیت تا فروش دلاری در سایت‌های عراقی!
حرمت الله رفیعی، مدیرعامل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه ایرلاین ها باز هم به دنبال گران کردن بلیت هواپیما هستند، گفت: شاهدیم که ایرلاین‌ها بلیت‌های داخلی را در سایت‌های خارجی به صورت دلاری می‌فروشند اما نمی‌توانیم جلوی تخلف آنها را بگیریم.

به گزارش «نجوا خبر»؛ نابسامانی بازار حمل‌ونقل هوایی کشور زبانزد عام و خاص است و خرید بلیت هواپیما با دشواری بسیار همراه است.

این روزها خبر نایاب شدن بلیت هواپیما در سایت‌های داخلی به گوش می‌رسد. در عوض این بلیت‌ها در سایت‌های عراقی موجود است و قیمت آن دلاری! این بازی جدید ایرلاین‌های متخلفی است که به دنبال گرانی دوباره بلیت هواپیما هستند.

اما آیا سازمان هواپیمایی می‌تواند جلوی این تخلف آشکار را بگیرد؟

ایرلاین‌ها درصدد گرانی دوباره بلیت هواپیما

حرمت الله رفیعی، مدیرعامل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در این رابطه به «نجوا خبر» می‌گوید: ایرلاین‌ها اعتقاد دارند که باید بلیت هواپیما گران شود و به همین دلیل به انحای مختلف تلاش می‌کنند حقوق مردم را ضایع کرده و در پرده جدید مبادرت به فروش بلیت پروازهای داخلی در سایت‌های عراقی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز شاهد تخلف دیگری از ایرلاین‌ها بودیم، ادامه داد: ایرلاین‌ها سال گذشته فروش دلاری بلیت هواپیما را در سایت‌های داخلی رواج دادند؛ اما همان زمان از سمت دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با این کار مخالفت و اعلام شد که که ایرلاین‌ها حق این کار را ندارند و در صورت انجام این کار، تخلف کرده‌اند.

دست ایرلاین‌های داخلی در کار است

مدیرعامل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: بارها به ایرلاین‌ها هشدار و اعلام شده که می‌بایست براساس تعهدات بین‌المللی متعهد به فروش ریالی بلیت هواپیما باشند.

رفیعی ادامه داد: ایرلاین‌ها از هر راه و بیراهه‌ای درصدد گران فروشی و افزایش قیمت بلیت هواپیما هستند. تمام این فسادها مربوط به ایرلاین هاست و باید سراغ آن‌ها را گرفت. فروش دلاری بلیت هواپیما در سایت‌های عراقی بی‌شک از کارهایی است که خود ایرلاین‌ها دارند انجام می‌دهند.

جمهوری خودمختار ایرلاین‌ها

مدیرعامل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: ایرلاین‌ها بلیت‌های داخلی را گران می‌فروختند تا اینکه سیستم نظارتی امنیتی مانع این کار شد.

رفیعی ادامه داد: ایرلاین‌ها در حال حاضر خارج از ایران سایتهایی راه اندازی کرده‌اند و بلیت‌های داخلی را به صورت دلاری می‌فروشند؛ اما کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد زیرا در کشور خارجی است. ایرلاین‌ها راهش را بلدند که چگونه بلیت‌های هواپیما را گران‌تر بفروشند. این در حالی است که سازمان هواپیمایی در نظارت بر سایت‌های خودمان درمانده است چه برسد به سایت‌های خارجی.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/119053

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.