حفاری ایستگاه متروی دریاچه چیتگر از اوایل شهریور آغاز می‌شود

حفاری ایستگاه متروی دریاچه چیتگر از اوایل شهریور آغاز می‌شود
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: کارگاه ایستگاه متروی دریاچه شهدای خلیج فارس یا چیتگر از اواخر مرداد یا اوایل شهریور با ۲ دستگاه حفار مکانیزه شروع به کار می‌کند.

به گزارش نجوا خبر، محسن هرمزی در خصوص جزئیات حفاری ایستگاه دریاچه چیتگر گفت: ایستگاه دریاچه چیتگر، ایستگاهی از خط ۱۰ متروی تهران است که اولین خط از خطوط جدید ناوگان زیرزمینی پایتخت است. این خط از سه راه تهرانپارس آغاز و در وردآورد به پایان می‌رسد. به طور کلی، خط ۱۰متروی تهران دارای ۳۵ ایستگاه است و گستره ۴۵ کیلومتری دارد.

وی با بیان اینکه خط ۱۰ شش مترو ایستگاه تبادلی با دیگر خطوط دارد، اظهار کرد: این خط پهنه شمالی پایتخت و مناطق ۱ تا ۵ و ۲۲ را پوشش می‌دهد.

هرمزی بیان کرد: کارگاه ایستگاه متروی دریاچه شهدای خلیج فارس یا چیتگر از اواخر مرداد یا اوایل شهریور با ۲ دستگاه حفاری مکانیزه شروع به کار می‌کند. این اولین دستگاهی است که از ایستگاه دریاچه به سمت شرق حرکت می‌کند. در همین کارگاه دستگاه حفار مکانیزه دیگری به سمت وردآورد حرکت می‌کند.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: دستگاه حفار مکانیزه دیگری نیز از کارگاه جنت آباد همزمان در فاز نخست خط ۱۰ مترو شروع به کار می‌کند. در فاز اول در نظر داریم که با ۳ دستگاه ۲۰ کیلومتر این خط را حفاری کنیم.

وی با بیان اینکه فاز اول پروژه از وردآورد آغاز می‌شود و به میدان کتاب منتهی می‌شود، افزود: هر دستگاه حفار مکانیزه به صورت معمول روزانه ۱۰ متر حفاری و لاینینگ می‌کند. بنابراین، با ۳ دستگاه حفار روزانه ۳۰ متر و سالانه ۱۰کیلومتر حفاری ‌می‌شود.

بر اساس گزارش سایت شهر، هرمزی عنوان کرد: البته حفاری این خط به شرط تأمین مصالح (میلگرد و سیمان) و عدم ایجاد نقص فنی انجام خواهد شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/119462

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.