توضیحات وزیر امور خارجه آمریکا در مورد مذاکرات با ایران

توضیحات وزیر امور خارجه آمریکا در مورد مذاکرات با ایران
وزیر خارجه آمریکا گفت: هرگونه توافق با ایران باید اهداف امنیتی و منافع آمریکا را تامین کند.

به گزارش نجواخبر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که اوکراین توانسته ۵۰ درصد از سرزمین‌هایی را که روسیه اشغال کرده بود بازپس بگیرد.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، افزود: «ضد حمله اوکراین سخت بوده و چند ماه به طول خواهد انجامید».

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه مصاحبه خود به موضوع ایران اشاره کرد و مدعی شد: «به صورت متمرکز کار کردیم تا ببینیم آیا امکان بازگشت به توافق هسته‌ای وجود دارد یا خیر اما ایران تصمیم خود را نگرفته است».

مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه ایران از سال گذشته دچار وقفه شده است. آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه سال گذشته در وین برگزار شد. به گفته کارشناسان، برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام، از زمان در دست گرفتن قدرت در کاخ سفید بوده است.

بلینکن در ادامه مصاحبه خود اضافه کرد: «هر توافقی که با ایران امضا کنیم باید اهداف امنیتی ما را محقق کرده و منافعمان را تأمین کند».

بلینکن گفت: «ایران باید اقداماتی برای کاهش تنش و بحران‌هایی که در جبهه‌های متعدد ایجاد کرده، اتخاذ کند».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «دیپلماسی بهترین راه حل برای بحران با ایران بوده اما این بدان معنا نیست که گزینه‌های دیگر وجود ندارد».

وی در ادامه گفت: «اسرائیل بر اساس منافع خود اقدام می‌کند و تصمیماتش درباره تعامل با برنامه هسته‌ای ایران را اتخاذ می‌کند».

کشورهای غربی از طریق به راه انداختن جنگ رسانه‌ای-تبلیغاتی طی ماه‌های گذشته در تلاش بوده‌اند مقاومت ایران برای پافشاری در خصوص منافع این کشور را بشکنند.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

این در حالی است که چند روز پیش یک مقام آمریکایی به شبکه «سی‌ان‌ان» گفته بود مجوز صلاحیت امنیتی «رابرت مالی» سرپرست هیئت مذاکره‌کننده واشنگتن با تهران، در بحبوحه تحقیقات سرویس امنیت دیپلماتیک وزارات خارجه درباره استفاده نامناسب از اطلاعات محرمانه، معلق شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/119505

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.