پیشرفتِ بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون‌های مجلس

پیشرفتِ بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون‌های مجلس
سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی از موافقت اکثریت اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی با بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن علنی) خبر داد.

به گزارش نجواخبر، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه صبح امروز فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: موضوع لایحه عفاف و حجاب محور هم فکری و هم اندیشی جلسه صبح امروز فراکسیون انقلاب اسلامی بود و نمایندگان درباره ضرورت و نحوه رسیدگی به لایحه در مجلس اظهارنظر کردند.

وی با اشاره به تاکید نمایندگان بر بررسی سریعتر لایحه عفاف و حجاب گفت: با توجه به اینکه این لایحه، ۷۰ ماده دارد و پیشنهادات زیادی هم درباره مواد آن ثبت شده است، پیشنهاد شد این لایحه به صورت اصل ۸۵ بررسی شود و برمبنای همین اصل اجرای قانون هم از لحاظ زمانی محدود و آزمایشی باشد.

عمویی گفت: رأی گیری به صورت استمزاجی برای این پیشنهاد صورت گرفت و ۷۳ درصد از اعضا با ادامه رسیدگی این لایحه براساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

این نماینده مجلس توضیح داد: براساس اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل ۷۲ به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/119863

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب