مخالفت پلیس راهور با تردد اتوبوس‌های درون شهری و پاکستانی در ایام اربعین

مخالفت پلیس راهور با تردد اتوبوس‌های درون شهری و پاکستانی در ایام اربعین
رئیس پلیس راه گفت: در سفر اربعین امسال به هیچ عنوان اتوبوس‌های درون شهری و پاکستانی اجازه تردد در جاده‌ها و جابه جایی زائران اربعین را نخواهند داشت.

به گزارش نجوا خبر، سردار حسن مؤمنی رئیس پلیس راه راهور فراجا درباره طرح ترافیک سفر اربعین سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته در ایام اربعین در مجموع متأسفانه ۴۲۲ نفر ازشهروندان را به دلیل حوادث رانندگی از دست دادیم. استان‌هایی که در مسیر تررد زوار قرار دارند نسبت به کل کشور میزان تصادفات رانندگی در آنها ۳۲ درصد و جانباختگان حاصل از آن هم ۳۴ درصد بیشتر است که عمده علت این تصادفات عدم توجه به جلو به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی بوده که آمار این عامل ۴۲ درصد است.

وی در ادامه درباره بیشتر آمار تردد در پایانه‌های مرزی هم گفت: پایانه‌های مرزی مهران ۴۴ درصد، شلمچه ۳۰ درصد، چذابه۲۰ درصد آمار بیشترین ترددهای مرزی را به خود اختصاص داده‌اند.

مؤمنی درباره افزایش آمار جانباختگان در سفر اربعین گفت: در سال گذشته ۲۹۱ نفر بیشتر از سال ۱۴۰۰ جان خود را از دست دادند و متأسفانه هرسال این آمار افزایش پیدا می‌کند. آمار جان باختگان در برخی از استان‌ها مانند ایلام، کرمانشاه، خوزستان و ... بیش از استان‌های دیگر بوده است.

وی درباره ساعات فراوانی تصادفات بیان کرد: ساعت فراوانی در تصادفات میانگین بین ساعت‌های ۱۶ تا ۲۰ است که ما از همه همکاران در اورژانس، هلال احمر و... در این ساعات خصوصا در مناطق تصادف خیز تقاضا داریم که تمرکز بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس راه کشور افزود: شهریور ماه پارسال مصادف با اربعین حسینی در برخی استان‌ها مانند ایلام، اصفهان، گیلان، همدان، کهکیلویه و بویراحمد و... با افزایش تردد همراه بوده است.

وی در خصوص طرح‌های ترافیکی اربعین امسال اظهار کرد: طرح‌های ترافیکی اربعین امسال از ۲۷ مردادماه در استانهای پر تردد اجرایی می‌شود. تیم‌های امدادی و صداو سیما برای خدمات رسانی و اطلاع رسانی هرچه بهتر باید به موقع حضور داشته باشند.

وی در ادامه تأکید کرد: از آنجایی که خستگی و خواب‌آلودگی حجم زیادی از تصادفات را به خود اختصاص داده باید با اطلاع رسانی درست به زائران و شهروندان از بروز تصادفات جلوگیری شود. همچنین باید مسافران به استراحت تشویق شوند.

مخالفت پلیس با تردد اتوبوس های درون شهری و پاکستانی

سردارمؤمنی در خصوص صدور مجوز تردد اتوبوس‌ها تصریح کرد: با توجه به افزایش ترددها در شهریورماه و همچنین ایام اربعین اتوبوس‌ها باید برای تردد از مبدا به مقصد مجوز دریافت کنند. یکی از مشکلاتی که ما برای سفر اربعین به آن مواجه هستیم اصرار برخی از مسؤولین برای استفاده از اتوبوس های درون شهری برای سفر به اربعین و سرویس دهی به زائران است که پلیس راهور به شدت با این امر با توجه به وضعیت جاده‌ها و نا ایمنی اتوبوس‌ها مخالف است. همچنین ما با تردد مسافر‌ها با اتوبوس‌های پاکستانی مخالف هستیم.

وی در ادامه تأکید کرد: برای سفر اربعین امسال حتما باید وسایل حمل‌ونقل سنگین امدادی مانند جرثقیل برای استفاده در مواقع بحران آماده باشند تا در مواقع بحران دچار ترافیک نشویم.

در ادامه سردار سرتیپ سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا درباره زائرین اربعین امسال گفت: پیش بینی که ما طبق تجربیات سال گذشته داشتیم این است که ۹۴ درصد از زائران از طریق زمینی و با وسایل حمل‌ونقل عمومی یا وسایل نقلیه شخصی سفر خواهند کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: تردد زائرین از مبدا تا مرزها باید توسط پلیس‌های راهور و تیم های امدادی حمایت شود‌. درسال گذشته بیشتر تردد‌ها برای مرز مهران بود اما امسال با برداشته شدن محدودیت‌ها احتمالا تردد در مرزهای چذابه و خسروی هم بیشتر خواهد شد. ما باید بتوانیم ایمنی سفر را برای هموطنان را برای سفری راحت تر ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که تا مرزهای مهران، چذابه، خسروی، شلمچه و... مأمورها و نیروهای خود کشور و دستگاه های مسؤول باید شهروندان را تا مرزها راهنمایی کنند و ما از ۲۷ مردادماه پذیرای زائزان هستیم.

سردار هادیانفر درباره گرمای هوا در سفر اربعین بیان کرد: امری که باید مورد توجه قرار گیرد گرمای هوا است. شرایطی باید مهیا شود که با توجه به افزایش گرمای هوا رانندگان دچار گرما زدگی نشوند.

وی خطاب به مسافرانی که با خودروی شخصی به سمت مرزها حرکت می‌کنند بیان کرد: زائرانی که از خودروی شخصی برای سفر اربعین استفاده می‌کنند باید برای رانندگی از شخصی مجرب که می‌تواند چندین کیلومتر را به خوبی رانندگی کند استفاده کنند . همچنین حتما معاینه فنی خودروها انجام شود زیرا بیشترین تصادفات سفر اربعین به خودروهای شخصی اختصاص دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در خصوص شرایط استقرار نیروهای امدادی و راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: ما سعی کردیم با توجه به تجربیات سالهای گذشته، استقرار نیروهای راهنمایی و رانندگی فراجا و نیروهای امداد رسانی در نقاطی باشد که آمار تصادفات رانندگی در سالهای گذشته در آنجا بیشتر بوده است.

هادیانفر در ادامه افزود: همچنین ما از مسؤولین خواستیم که وضعیت آسفالت جاده‌ها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، وضعیت پارکینگ‌ها مورد توجه قرار گیرد. استفاده از بالگردهای امدادی یکی از فوریت‌ها است. زیرا طبق آمار بیشتر جان باختگان در سال گذشته یا در حین تصادف و یا بعد از رسیدن به بیمارستان فوت کرده‌اند، بنابراین استفاده از بالگردهای امدادی بسیار مهم است.

وی در آخر تأکید کرد: اجازه استفاده از اتوبوس‌های درون شهری به هیچ عنوان وجود ندارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/119988

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب