افتتاح ایستگاه متروی میدان کتاب به زودی

افتتاح ایستگاه متروی میدان کتاب به زودی
مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد ایستگاه میدان کتاب خبر داد و گفت: این ایستگاه در شهریورماه افتتاح می‌شود.

به گزارش نجوا خبر، محسن هرمزی درباره آخرین وضعیت افتتاح ایستگاه میدان کتاب، اظهار کرد: ایستگاه میدان کتاب آخرین ایستگاه از بخش شمالی خط ۷ مترو و بیست و یکمین ایستگاه این خط است که در شهریورماه افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی این ایستگاه در خود میدان کتاب واقع شده و هزینه ساخت آن حدود ۵۰۰ میلیارد است. پیشرفت فیزیکی این ایستگاه بالای ۹۰ درصد بوده و در حال حاضر در مرحله نازک کاری و تأمین تجهیزات الکترونیکی قرار دارد. با توجه به مجاورت ایستگاه میدان کتاب با مراکز خرید منطقه سعادت آباد و نزدیکی به بیمارستان آتیه، این ایستگاه از پر ترددترین ایستگاه‌های خط هفتم مترو خواهد بود.

هرمزی با بیان اینکه طول سکوی این ایستگاه ۱۶۰ متر است، خاطرنشان کرد: عمق آن هم ۲۷ متر و زیربنای ایستگاه ۱۵ هزار متر مربع بوده و به این لحاظ وسیع‌ترین ایستگاه این خط است. به لحاظ نورپردازی داخلی، مصالح به کار گرفته شده و سبک معماری نیز این ایستگاه چشم نواز، خاص و ایرانی است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه بیان کرد: مصالح جدید به کار گرفته شده در این ایستگاه هزینه‌های ساخت و تعمیرات احتمالی را کاهش داده است. علاوه بر این شکل ویژه‌ای را به ایستگاه داده است.

وی تاکید کرد: بعد از افتتاح ایستگاه میدان کتاب، ایستگاه پرند نیز به بهره برداری می‌رسد. ساخت این ایستگاه از سال ۹۴ شروع شده است. در تجهیز این ایستگاه از آسانسور، پله برقی و فن‌های هواساز استفاده شده است. همچنین تا حد امکان این تجهیزات، تولید داخلی است.

بنا براعلام سایت شهر، هرمزی با بیان اینکه این ایستگاه ۴ آسانسور و ۱۰ پله برقی دارد که همزمان با افتتاح ایستگاه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، گفت: ایستگاه میدان کتاب ۲ ورودی دارد که ساخت ورودی دوم آن در دستور کار قرار دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120032

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب