رئیس سازمان غذا و دارو:

نیاز به ذخیره چندماهه دارو: برنامه و بودجه اعتبار بدهد

نیاز به ذخیره چندماهه دارو: برنامه و بودجه اعتبار بدهد
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ذخیره دارو در کشور گفت: یکی از درخواست های ما این است که اعتباری را سازمان برنامه و بودجه در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم ذخیره استراتژیک دارو را ایجاد کنیم.

به گزارش نجوا خبر به نقل از ایلنا، حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو درباره ذخیره استراتژیک دارو گفت: یکی از درخواست های ما این است که اعتباری را سازمان برنامه و بودجه در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم ذخیره استراتژیک دارو را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال هستیم تا بتوانیم ذخیره سه تا شش ماهه دارویی در کشور ایجاد کنیم. برای این کار نیاز به اعتبار مازاد داریم که باید سازمان برنامه و بودجه تخصیص دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما تولید یک سری از اقلامی را که از حالت کمبود خارج می‌شود را همچنان ادامه می‌دهیم تا ذخیره خوبی ایجاد شود و ما تلاش می‌کنیم این ذخیره سه تا شش ماه ایجاد شود.

محمدی تصریح کرد: اما همانطور که می‌دانید باید کمبودهایی که داریم رفع شود وقتی که کمبودها رفع شود می‌توانیم ذخیره استراتژیک داشته باشیم. در سال گذشته نیز یک دوره داروی بیهوشی کمبود داشتیم، اما با رفع کمبود داروی بیهوشی امسال توانستیم برای آن ذخیره دارویی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: یعنی ما واردات این دارو را کم نکردیم بلکه زیاد هم کردیم تا این ذخیره دارویی ایجاد شود. وقتی ذخیره ایجاد شود واردات آن را کم خواهیم کرد. البته الحمدلله داروهای بیهوشی در داخل هم تولید می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به این سؤال که مدیر کل تجهیزات پزشکی هلال احمر اعلام امادگی درخصوص واردات دارو برای ذخیره استراتژیک داشته آیا در این خصوص همکاریهایی صورت می‌گیرد، گفت: صدرصد همکاری خواهیم داشت، هلال احمر یکی از بخش‌هایی است که به شدت در این زمینه به ما کمک می‌کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120153

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب