معاون اجرایی رئیس جمهور:

ساخت ۱.۵ میلیون مسکن شروع شده/ وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شویم

ساخت ۱.۵ میلیون مسکن شروع شده/ وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شویم
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در دولت مصلحت کلان کشور را در نظر گرفته و وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شویم.

به گزارش نجواخبر، محسن منصوری صبح امروز در اجلاسیه ملی مردمی سازی دولت با بیان اینکه تثبیت حاکمیت واحد یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت است، اظهار کرد: حاکمیت دوگانه پیش از این به کشور ضربه زده است اما این دولت خود را سرباز ولایت می‌داند.

وی ادامه داد: ما در دولت مصلحت کلان کشور را در نظر گرفته و وارد بازی های سیاسی نمی‌شویم مثلا در مورد معاون سیاسی وزیر کشور دولت خیلی حرف دارد ولی به خاطر آرامش کشور سکوت کرد. توصیه رهبری هم این است که بین قوا اختلاف ایجاد نشود. برنامه ریزی کرده بودند که اتفاقی شبیه یکشنبه سیاه رخ دهد ولی برای دولت، مصلحت کشور اهمیت دارد.

منصوری همچنین با اشاره به اینکه دولت از تقویت جریان های تکنوکرات و غربگرا جلوگیری کرد، افزود: در دولت های قبل این جریان‌ها جولان می‌دادند اما دولت سیزدهم مانع تقویت آنها شد. دولت از سویی صورت مسئله‌ها را به نفع مردم تغییر داد. در گذشته اولویت کشور راضی کردن آمریکا و غرب بود اما الان بدون این رویکرد، دولت خیلی از مسائل را با اتکا به داخل حل می‌کند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در دولت تغییر در شیوه حکمرانی ایجاد شده است. رئیس‌جمهور هر ۱۰ روز به استان‌ها سفر دارد. دولت پای کار و جهادی است و کاهش فساد، رانت و سوء استفاده‌ها و شفاف سازی از دستاوردهای این دولت است به گونه‌ای که وزارت اقتصاد صورت حساب بیش از هزار شرکت را منتشر کرد و در اختیار مردم قرار داد.

منصوری افزود: سطح زندگی مسئولان دولت به سطح زندگی مردم نزدیک است. پیگیری شده است تا دسترسی مردم به مسئولان بیشتر شود. مردمی سازی دولت هم در دستور کار دولت قرار گرفته است زیرا صرفا با ساختارهای اجرایی فعلی نمی‌توان کشور را اداره کرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان این‌که دولت خود را مسئولیت‌پذیر می‌داند و از محدودیت اختیارات گلایه نمی‌کند، تصریح کرد: یک وقتی رئیس‌جمهوری گفت صبح جمعه شنیدم بنزین گران شده اما الان همه دولت وقت به صف شده تا مشکل را حل کند. از سویی دولت پرونده‌های باز زیادی را می‌بندد. موضوع عربستان سعودی به نتیجه رسیده است ارتباط با چین و روسیه به جای خوبی رسیده، برجام با رعایت مصالح کشور در حال پیگیری است، منابع بلوکه شده در حال آزاد شدن است، دولت پیگیر موضوع هیرمند است، بدهی ترکمنستان به ایران در حال پیگیری است، در واقع دولت به سمت آواربرداری رفته و در این مدت کارهای خوبی انجام شده هر چند دشمن قصد دارد نمایش زمین سوخته ارائه دهد.

وی در ادامه با بیان این‌که ما دولت را در شرایط خوبی تحویل نگرفتیم، اظهار کرد: دولت قبل ۴۸۰ همت کسری بودجه به جا گذاشت. اقتصاددانان طرفدار دولت قبل برای سال ۱۴۰۰ تورم سه رقمی پیش بینی می‌کردند. برای دولت هر ماه ۱۵ تا ۲۰ همت بدهی اوراق مشارکت مانده بود اما با اقدامات انجام شده کسری بودجه انجام شد و بدهی‌ها در حال پرداخت است. در سال ۱۴۰۰ برخی استان‌ها فقط ۱۲ روز ذخیره کالای اساسی داشتند اما دولت هم این مشکل را حل کرد. دولت سیزدهم تورم را ۶۰ درصد تحویل گرفت اما در پایان سال ۱۴۰۰ این رقم به ۴۰ درصد رسید. دولت قبل در ۶ ماه اول کل تن‌خواه را خرج کرده بود و هشت میلیارد دلار هزینه کرده بود.

منصوری ادامه داد: با این حال متوسط شاخص رشد به چهار درصد و رشد نقدینگی ۱۵ درصد کاهش داشته است. نرخ رشد خدمات به ۶ درصد رسیده است و تولید خودرو از ۸۰۰ هزار به یک میلیون و ۴۰۰ هزار رسیده است. در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که نرخ بیکاری به ۸.۲ درصد رسیده و حتی در برخی حوزه‌ها کارگر هم کم داریم، تصریح کرد: ساخت ۱.۵ میلیون مسکن شروع شده و زمین در حال واگذاری به مردم است. البته تا متغیرهای کلان اقتصاد تأثیر خود را در متغیرهای جزء نشان دهد زمان می‌برد اما به هرحال این اتفاقات رخ داده و مردم به زودی آثار تأثیر شاخص‌های کلان را احساس می‌کنند.

منصوری در پایان گفت: با این وجود در دولت ضعف‌هایی داریم، در حوزه معیشتی مردم مشکلات داریم که باید آنها حل شود. باید سریع‌تر و انقلابی‌تر در بخش بازسازی انقلابی تشکیلاتی دولت عمل می‌کردیم، زیرا که دولت ذبح در بروکراسی شده است. در مدیریت افکار عمومی هم ضعف داریم و نتوانستیم گزارش کار خود را به خوبی به مردم نشان دهیم. تاکید رهبری بر جهاد تبیین برای این است که در کشور اتفاقات امیدآفرینی در حال رخ دادن است که باید به درستی به مردم اطلاع‌رسانی شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120248

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب