کنعانی:

سرنوشت پول‌های بلوکه شده/ احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا؟

سرنوشت پول‌های بلوکه شده/ احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا؟
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش نجواخبر، «ناصر کنعانی»سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست با اشاره به فرا رسیدن روز گرامیداشت یاد قربانیان تروریسم، گفت: جمهوری اسلامی ایران در صف مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگترین سازمان ضد تروریستی در جهان است .

وی همچنین با اشاره به پشت سر گذاشتن ۲۸ مردادماه گفت : حدود ۷۰ سال از کودتای آمریکایی و انگلیسی ۲۸ مرداد علیه دولت ملی در ایران می‌گذرد و مصاحبه اخیر وزیر خارجه اسبق انگلیس در مصاحبه با گاردین در این ارتباط قابل توجه بود .

کنعانی با بیان اینکه دولت های آمریکا و انگلیس باید به خاطر دخالت‌هایشان در امور داخلی ایران در طول سال های گذشته پاسخ‌گو باشند، گفت : پایان دادن به اتخاذ مواضع غیر سازنده و مداخله جویانه در امور داخلی ایران اولین گام ضروری در این رابطه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به سؤالی در مورد روند کنونی تبادل زندانیان و آزادسازی پول های ایران در کره جنوبی و این که این روند چه میزان طول خواهد کشید، گفت: بازه زمانی مشخص شده در این ارتباط از سوی مقامات ذیربط حداکثر تا سقف دو ماه در نظر گرفته شده بود و در این مسیر توافق شکل گرفت.

وی با بیان این که روند اجرایی در مسیر توافق در حال پیشرفت است، گفت: برخی از گمانه زنی های مطرح شده در ارتباط با این موضوع محلی از اعتبار ندارد و ما به روند کار توجه می‌کنیم .

کنعانی تصریح کرد : خوشبین هستیم که در بازه زمانی مشخص شده روند انتقال پول های ایران انجام شود و براساس اطلاعی که داریم مبتنی بر توافق انجام شده، کار در روند خوبی در حال انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال دیگری در مورد آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در دیگر کشورها تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در احقاق حقوق ملت ایران کوتاهی نکرده و نخواهد کرد و با جدیت این مسیر را ادامه می‌دهد.

کنعانی در پاسخ به سؤال یک خبرنگار ژاپنی مبنی بر اینکه در برخی از رسانه‌ها منتشر شده که احتمالاً در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نشست مستقیمی بین مقامات ایران و آمریکا برگزار خواهد شد، گفت : هیچ برنامه‌ای برای انجام مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و یا جای دیگری وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین ارتباط گفت : مذاکرات غیر مستقیمی بین ایران و آمریکا صرفا در چارچوب مذاکرات تعریف شده، انجام شده است. این مذاکرات در ارتباط با تبادل زندانیان و رفع انسداد دارایی‌های ایران و انجام مذاکرات رفع تحریم‌ها بوده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120333

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب