ساعت کاری مادران دارای فرزند زیر ۶ سال چقدر است؟

ساعت کاری مادران دارای فرزند زیر ۶ سال چقدر است؟
برابر با قانون قانون کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص مادران دارای شرایط خاص من جمله دارای فرزند معلول شدید و یا فرزند زیر ۶ سال به جای ۴۴ ساعت در هفته ۳۶ ساعت در هفته باید کار کنند. شش ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای چهل و چهار ساعت تعیین می‌شود.

به گزارش نجوا خبر، آرمین خوشوقتی کارشناس منابع انسانی گفت: برابر با قانون قانون کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص مادران دارای شرایط خاص من جمله دارای فرزند معلول شدید و یا فرزند زیر ۶ سال به جای ۴۴ ساعت در هفته ۳۶ ساعت در هفته باید کار کنند. شش ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای چهل و چهار ساعت تعیین می‌شود.
محمدعلی شاه حسینی در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: پس از ابلاغ تغییر ساعت کار ادارات در تابستان، شائبه‌ای درباره کارکرد ۴۴ ساعت در هفته به وجود آمد و ایرادی که مجلس شورای اسلامی وارد کرد این بود که رعایت این ۴۴ ساعت نشده است.

وی افزود: مسئله دورکاری بانوان مورد ابهام و سؤال قرار گرفت که پس از بحث و تبادل نظر میان مجلس و دولت ابلاغ شد که همه بانوان دارای فرزند زیر هفت سال می‌توانند ۳۶ ساعت در هفته یعنی هشت ساعت کمتر از سایر کارمندان کار کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اظهار داشت: این مادران می‌توانند هشت ساعت را در طول هفته استفاده کنند یا پنجشنبه‌ها تعطیل باشند.
شاه حسینی ادامه داد: این قانون برای کارکنان دستگاه‌های اداری بوده و کارکنان بخش‌های بیمارستانی، درمانی، بهداشتی و خدمات رسان از این قانون مستثنی هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120366

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.