عضو شورای شهر تهران:

لزوم توسعه‌ی خدمات به معلولان و جانبازان

لزوم توسعه‌ی خدمات به معلولان و جانبازان
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: نه تنها باید از تضعیف خدمات به معلولان و جانبازان ممانعت کرد، بلکه باید خدمات را توسعه داد.

به گزارش نجواخبر، سید جعفر تشکری هاشمی در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با طرح سؤال خود از شهردار تهران در مورد جابه‌جایی سامانه حمل‌ونقل معلولان و جانبازان گفت: اینجا رقابت و مبارزه‌ای نیست و فضایی برای خدمتگزاری به مردم است، بنده نیز این آرزو را برای شهروندان و اعضای این جلسه ندارم که روزی نشستن روی ویلچر را تجربه کنند.

وی ادامه داد: اگر بنده در موضوع سامانه معلولان ورود کردم به دلیل دغدغه این قشر بود که در این روزها با سختی مواجه هستند؛ در شهر تهران ده‌ها هزار نفر جانباز ویلچری داریم و به دلیل اینکه شهر اصولا شهری ایمن برای افراد سالمند، کودک و معلول نیست، مشکلاتی ایجاد کرده است.

این عضو شورای شهر با اشاره به تشکیل سامانه معلولان گفت: در سال ۸۹ سامانه‌ای برای معلولان طراحی شد تا بتوانند همچون دیگر شهروندان در شهر تردد کنند.

وی ادامه داد: نه تنها باید از تضعیف خدمات ممانعت کرد بلکه باید خدمات را توسعه داد. چند موضوع مطرح و تأکید شد که اگر قرار است طرحی انجام دهید باید ارائه دهید. اگر در ذهن شما چیزی می‌گذرد محترم است اما باید در عمل دید که چه کاری قرار است انجام شود.

تشکری هاشمی تأکید کرد: در مکاتباتی که با شهردار انجام شده، مصوب شده که این سامانه به سازمان تاکسیرانی واگذار شود که شرایط مدیریت آن را ندارد، لایحه‌ای در چند روز پیش به شورا ارائه شد و بر اساس آن تعرفه سرویس دانش‌آموزان استثنایی به این شکل بود که والدین مبالغ را بپردازند و پس از آن مبلغ به خانواده‌ها پرداخت شود و ما همین نگرانی را برای سامانه معلولان داریم.

وی با بیان اینکه زمین سامانه برای واگذاری به مرکز تهران هوشمند پیش بینی شده بود، خاطرنشان کرد: این اقدام به صورت سلسله مراتبی و دستوری قابل انجام نیست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: آقای چمران در جلسه قبل تأکید داشت که باید در چند نقطه، سامانه پیش بینی شود و از سویی دیگر پاتوقی برای معلولان شکل بگیرد اما عکس العملی را شاهد نبودیم و تقاضا داریم که شهردار بگوید پایبند به تعهدات است؟ و در اسرع وقت سامانه معلولان را در سطح شهر دایر می‌کند؟

وی تأکید کرد: ما به هیچ عنوان اصرار بر قالب طرح سؤال نداریم و اگر موارد مورد تأیید شهرداری است، مسئله خاتمه پیدا می‌کند. اختصاص چند نقطه برای راه اندازی سامانه، پیش بینی پاتوق، عدم واگذاری مدیریت به سازمان تاکسیرانی و لزوم تصویب موضوع واگذاری زمین‌ها در قالب مجمع عمومی اتوبوسرانی در شورا از مواردی است که ما از شهرداری می‌خواهیم و امیدواریم برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که معلولان احساس نکنند در این شهر غریبند و کسی حامی آنها نیست.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما هم آرزو داریم که همه چیز در شهر تهران برای معلولان مناسب باشد؛ اقداماتی پیش از این برای معلولان انجام شده و در همین هفته ایستگاه مخصوص معلولان شروع به کار کرد و این نمونه‌ای از اقدامات برای آنهاست.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120380

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.