پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری، همچنان با تاخیر

پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری، همچنان با تاخیر
مستمری بازنشستگانی که نام خانوادگی آن‌ها با حرف «م» شروع می‌شود، امروز (اول شهریور) در حال واریز شدن است.

به گزارش نجواخبر، این ماه پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری با تأخیر همراه بود؛ مستمری بازنشستگانی که نام خانوادگی آن‌ها با حرف «م» شروع می‌شود، امروز (اول شهریور) در حال واریز شدن است.

حسن موسیوند، عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خرم آباد، در این رابطه گفت: تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان چند ماه است که به یک عادت برای تأمین اجتماعی تبدیل شده است. این کار مسبوق به سابقه است؛ در سال ۹۲ به بهانه متمرکز نمودن حقوق بازنشستگان و حذف نوبت حروف الفبایی، برنامه پرداخت حقوق را هرماه سه الی چهار روز به تعویق انداختند تا همه را در یک روز واحد پرداخت نمایند، این اتفاق نیفتاد و حالا دوباره پرداخت حقوق‌ها به تأخیر افتاده است.

موسیوند ادامه داد: با این شرایط در آینده‌، تأمین اجتماعی یک ماه حقوق به بازنشستگان بدهکار خواهد شد و این اوضاع، موجب نارضایتی بازنشستگان خواهد شد. چرا ماه تمام شده اما هنوز مستمری حروف‌های آخر پرداخت نشده است.

این درحالی است که ماه گذشته نیزپرداخت مستمری تیرماه بازنشستگان کارگری با تأخیر یک یا دو روزه همراه بود؛ هر ماه از بیستم، مستمری‌ها براساس حروف الفبا واریز می‌شود اما در مورد تیرماه، برخی بازنشستگان تا روزهای آخر ماه نتوانستند حقوق خود را دریافت کنند.

در شرایط فعلی جامعه و با وضعیت تورم، میزان پایین حقوق به اندازه کافی دردسرزا خواهد بود چه رسد به آنکه با تأخیر پرداخت شود؛ آن هم برای بازنشستگانی که اغلب با دردها و بیماری های حاصل از سال‌ها کار دست به گریبانند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120402

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب