۴۸۸ نفر در سیستان ‌راهی بیمارستان شدند

۴۸۸ نفر در سیستان ‌راهی بیمارستان شدند
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید با سرعت ۹۴ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید و شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی زابل به ۷۰۰ متر کاهش داد.

به گزارش نجواخبر، از زاهدان، محسن حیدری اظهار داشت: وزش باد شدید تا بیشینه 94 کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به 700 متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به 79 کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا 300 متر کاهش داد.

وی بیان کرد: تا پایان هفته در شمال استان وزش باد شدید و همراه با گرد و خاک و گاهی طوفان گرد و خاک خواهیم داشت و در زاهدان و نواحی مرکزی و جنوبی وزش باد نسبتاٌ شدید و افزایش غبار پیش‌بینی می‌شود.

حیدری گفت: توصیه می‌شود به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه و در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود و تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

طوفان سیستان 488 نفر را راهی بیمارستان کرد

مجید محبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: در پی موج جدید وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان، مجموع مراجعین به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منطقه از صبح 30 مردادماه تا صبح امروز 488 نفر بوده که 64 نفر از آنها بستری و مابقی سرپایی درمان شده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: همچنین یک نفر که در پی تصادف ناشی از کاهش دید به علت طوفان گردوخاک در منطقه سیستان به بیمارستان منتقل شده بود، متأسفانه فوت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته توسط اداره‌کل هواشناسی استان، این شرایط نامساعد جوی همچنان تا پایان هفته در منطقه سیستان تداوم دارد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر شامل بیماران، کودکان و سالمندان در هنگام وقوع طوفان و پراکنده شدن ریزگرد از تردد در فضای باز خودداری کزده و در صورت لزوم حتماً از ماسک استفاده کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120405

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.