تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی محدود نمی‌شود

تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی محدود نمی‌شود
رئیس کمیته نظام اداری کمیسیون تلفیق از مخالفت این کمیته با پیشنهاد دولت مبنی بر محدودیت تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به استخدام رسمی در برنامه هفتم خبر داد.

به گزارش نجواخبر، سیدکریم حسینی رئیس کمیته نظام اداری کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در رابطه با طرح موضوع «مخالفت یا محدودیت تبدیل وضعیت نیروهایی که تبدیل به پیمانی می‌شوند به وضعیت استخدام رسمی قطعی»، گفت: ببینید این مسئله پیشنهاد دولت در برنامه هفتم است که مثلا دیگر نیروی پیمانی به رسمی تبدیل نشود که ما با این مسئله مخالفت جدی داریم. البته این موضوع هنوز به صحن کمیسیون نیامده است و قطعا هم در صحن یکی از چالش‌های جدی و مورد بحث نمایندگان خواهد بود.

وی ادامه داد: در پیشنهاد دولت هم بحث رسمی شدن منتفی شده، هم اینکه اشاره‌ای به بحث تعدد قراردادها نشده است.

رئیس کمیته نظام اداری تصریح کرد: مطلبی که تاکید داریم این است که روال رسمی شدن طی شود با شرایطی که پیمانی هم ۳ الی ۵ سال را طی کند که در این خصوص مانعی نیست؛ اما اینکه تبدیل به رسمی نشود و دوباره پیمانی شود مورد مخالفت ماست.

وی افزود: علت مخالفت هم این است که در قراردادهایی که اعتباری است براساس آن کارمند یا کارگری که در یک جایی مشغول است احساس می‌کند که از امنیت شغلی، ثبات و آرامش روانی در این مسئله برخودار است. اینکه ما بخواهیم با چنین احکامی این امنیت شغلی و این آرامش روانی را به هم بزنیم شایسته نیست و در شأن کارمندان نیست.

حسینی در ادامه به استدلال دولت اشاره کرد و ابراز داشت: اشاره شده است به این که ما می‌خواهیم بهره‌وری را افزایش دهیم، بهره‌وری قطعا یک اصل مهم در نظام اداری است ولی راه‌های دیگری برای افزایش و ارتقاء آن وجود دارد. ما هیچ مطالعه‌ای را درخصوص ارتباط رسمی بودن یا نبودن با بهره‌وری بالا ندیدیم، بنابراین هم جایگاه رسمی بودن و هم پیمانی بودن حفظ می‌شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر بحث تعدد و تنوع قراردادهاست که آن را در طرح ساماندهی داریم و اینجا هم در برنامه هفتم اصرار داریم که این تنوع به یک شکلی از بین برود.

حسینی گفت: در مجموع ما نسبت به این مسئله در کمیته نظام اداری کمیسیون تلفیق مخالفت کردیم اما هنوز این موضوع در صحن کمیسیون مطرح نشده و در آنجا نیز مخالفت خواهیم کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120412

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب