دو اختلاف ایران و آمریکا برای توافق مشخص شد

دو اختلاف ایران و آمریکا برای توافق مشخص شد
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات رفع تحریم‌ها ماه گذشته متنی را به عنوان پیش‌نویس توافق در اختیار طرف‌های مذاکره قرار داد که از طرف‌ها خواست نظرات‌شان را پیرامون آن ارائه کنند.

به گزارش نجواخبر، ایران چند روز بعد با طرح اصلاحات و پیشنهاداتی روی این طرح، پاسخ رسمی خود را برای اروپا فرستاد که «بورل» این پاسخ را معقول توصیف کرد و گفت که بیشتر طرف‌های حاضر در برجام با آن موافق هستند.

دولت امریکا نیز چهارشنبه هفته گذشته پاسخ خود به پیش‌نویس اروپا را ارسال کرد تا آخرین رایزنی‌ها درباره اختلاف‌نظر تهران و واشنگتن در پاسخ‌های ارسالی آغاز شود.

این در حالی است که راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، گرفتن تضمین درخصوص بقای توافق احتمالی و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی، اصلی‌ترین خواسته‌های ایران در ایده‌های پیشنهادی‌اش به طرف‌های مقابل است و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

رسانه امریکایی بلومبرگ در گزارشی پیرامون آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات خبر داده که ایالات متحده و ایران همچنان بر سر جزئیات کلیدی توافق در حال شکل‌گیری برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ اختلاف دارند و ممکن است چندین هفته برای حل‌و فصل اختلافات‌شان زمان نیاز باشد.

این رسانه همچنین به نقل از دو مقام آگاه اعلام کرده که اختلافات بر سر تحقیقات آژانس درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای گذشته جمهوری اسلامی و دریافت غرامت‌های اقتصادی از سوی تهران در صورت خروج دولت آینده امریکا از توافق ادامه دارد.

«بلومبرگ» همچنین به نقل از یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته است که شکاف‌ها در مذاکرات همچنان به قوت خود باقی است و واشنگتن کماکان به رایزنی‌ها ادامه می‌دهد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12048

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب