معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:

تلاش می‌کنیم خدمات بیماران سرطانی «رایگان» شود

تلاش می‌کنیم خدمات بیماران سرطانی «رایگان» شود
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیشترین مراجعات بیماران خارجی به کشور برای درمان بیماری‌های زنان و ناباروری بوده است.

به گزارش نجوا خبر، «سعید کریمی» معاون درمان وزارت بهداشت در نشست وزیر بهداشت و سفرای کشورهای مختلف که صبح امروز برگزار شد، گفت: در ایران ۱۶۰ هزار تخت بیمارستانی داریم که ۱۵۳۹۹ تخت در همین دو سال اضافه شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: ما در ایران ۶۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص داریم که با مهارت بسیار زیاد به درمان بیماران می‌پردازند همچنین ۹۰ هزار پزشک عمومی و ۳۰ هزار مرکز درمانی در کشور داریم.

وی اظهار کرد: برای اینکه بیماران خارجی از امکانات درمانی استفاده کنند ۲۵۰ مرکز مرکز مجوز ipd دریافت کرده که دارای مترجم دو زبانه هستند از این مراکز ۴۴ درصد مراکز دولتی و ۵۶ درصد مراکز خصوصی هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته ۱.۲ میلیون بیمار خارجی در کشور پذیرش شده‌اند و روند آن نسبت به سال قبل افزایشی بوده است. بیشترین بیماران در زمینه‌های بیماری‌های زنان زایمان و ناباروری بوده است چراکه ما ۱۱۰ مرکز سطح ۳ و ۵۰ مرکز سطح دو داریم همچنین در چشم پزشکی همه اقدامات درمانی درایران انجام می‌شود. همچنین در زمینه‌های ارتوپدی، سرطان و دندانپزشکی به ایران مراجعه داشته‌اند. ما از سفرای کشورهای مختلف درخواست داریم تا بیماران را از طریق‌های رسمی بیایند و از مراکز Ipd استفاده کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به کشورهایی که بیشترین بیماران را به ایران برای درمان ارجاع داده‌اند، گفت: این کشورها افغانستان، عراق، عمان بحرین، پاکستان، کویت، آذربایجان، هند، تاجیکستان، عربستان بوده‌اند.

کریمی با بیان اینکه روند صدور مجوز ipd به سرعت در حال افزایش است، گفت: درخصوص پیوند اعضا در ایران ۱۰۱۶ اهدای عضو در سال گذشته انجام شده اولین پیوند، پیوند قرنیه بوده که نزدیک به ۹۰ سال قبل انجام شده است. تاریخچه غنی و تجربه بسیار زیاد است. در ایران ۳۰ مرکز پیوند کلیه و ۱۱ مرکز پیوند کبد و ۲۲ مرکز فراهم آوری بافت وجود دارد.

کریمی ادامه داد: ۱۵ قطب سرطان در ایران داریم که بسیار پیشرفته است در مورد بیماران ایرانی تلاش می‌کنیم خدمات به سمت رایگان شدن برود.

وی با اشاره به ورود بیماران خارجی به کشور گفت: باید نت ورکی وجود داشته باشد که بیمار از کشور خود اطلاعات لازم را داشته باشد و برای ورود به کشور ما برای درمان اقدام کند این نت ورک تشکیل شده و در ماه‌های آینده رونمایی می‌شود و امیدواریم سفرا بیماران به سمت این مسیر سوق دهند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120552

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.